اخبار

زنان تأثیر‌گذار
در روایت کتاب مجله «روایت ایران»

نخستین نشست «کافه کتابخون‌ها» به بررسی کتاب- مجله «روایت ایران/ زنان تأثیرگذار» اختصاص دارد و داستان روایت زنان در ایران امروز را بررسی می‌کند. در این آیین که روز دوشنبه ۲۳ مهرماه به میزبانی محفل ادبی نیایش قلم در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود، حمیدباباوند سردبیر مجله سمیه، دکتر ابوالفضل اقبالی جامعه‌شناس و سمیه عظیمی نویسنده کارشناس و  مجری حضور دارند. این کتاب مجله 30 روایت در خود جای داده است. این روایت‌ها شامل زندگی نیره‌سادات احتشام رضوی همسر نواب صفوی از زبان مریم راهی، ۱۰ روایت دیگر از تسخیر سفارت امریکا، جنگ ناخواسته‌ای که مریم کاتبی آن را نقل می‌کند و مدرسه رفاه با روایت 4 زن مبارز است.

 

فراخوان ساترا برای معرفی و دوبله تولیدات خارجی ضدصهیونیستی

جلسه هم‌افزایی سکوهای صوت و تصویر فراگیر، شبکه نمایش خانگی و نهادهای مسئول در حوزه مقاومت اسلامی با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، علی خضریان نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده‌ ادوار مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی تشکیل شد و پس از پایان جلسه این مسئولان نهادهای مرتبط از نمایشگاه دائمی ساترا بازدید کردند.
سعید مقیسه رئیس ساترا با توجه به به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از کشتار مردم بی‌دفاع لبنان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، اظهار داشت: ساترا برنامه جامعی تدوین کرده تا بتواند به سهم خود اقدامات مؤثری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی و مقابله با اقدامات رسانه‌ای رژیم غاصب اسرائیل طراحی و اجرا کند.اعلام فراخوان معرفی فیلم‌ها و برنامه‌های خارجی ضد صهیونیستی برای استفاده از ظرفیت سکوهای نمایش خانگی در زمینه دوبله و پخش برنامه‌های ضد صهیونیستی خارجی، تقدیر از برگزیدگان پویش «غزه مظلوم1» و طراحی پویش‌های «غزه مظلوم2» و «آغاز نصرالله»، حمایت از ایجاد سکوی تخصصی مقاومت اسلامی، خرید محتوای مرتبط با مقاومت اسلامی از سکوها و اعطای آن به سایر سکوهای دارای مجوز از ساترا، اعطای محتوای نمایشی و غیر نمایشی شبکه‌های تلویزیونی با موضوع مقاومت اسلامی به سکوها و پایش مستمر و پیگیری برای حذف سریال‌ها و برنامه‌های مروج صهیونیست از تمام سکوهای داخلی جزو اقدامات ساترا برای حمایت رسانه‌ای از فعالیت‌های جبهه مقاومت است.
حجت‌الاسلام اختری هم دراین نشست گفت: تعداد محتواهای نمایشی داخلی در حوزه مقاومت اسلامی مردم فلسطین و لبنان بسیار کم است، درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساترا و سازمان صدا و سیما این است که موضوع تولید فیلم و سریال با موضوع مقاومت اسلامی را به‌عنوان یک جهاد فرهنگی با فوریت در دستورکار خود قرار دهند.