اولین صحبت‌های رئیس سازمان سینمایی در سومین جشن مهر سینمای ایران:

خوشا به حال نسلی که با استاد نصیریان زیست

فرهنگی/ سومین جشن مهر سینمای ایران پس از برگزاری برنامه‌های مختلف در استان‌های متعدد با برگزاری آئین اختتامیه در تهران به کار خود پایان داد. این آئین که شامگاه شنبه 21 مهرماه در موزه سینما برگزار شد با بزرگداشت استاد علی نصیریان و استاد جلال معیریان و همچنین اولین حضور رائد فریدزاده به عنوان رئیس سازمان سینمایی دولت چهاردهم همراه بود. همانطور که انتظار می‌رفت علی نصیریان در این برنامه که همزمان با اولین سالمرگ داریوش مهرجویی بود از این فیلمساز فقید و تأثیر او بر سینمای ایران یاد کرد و رئیس تازه سازمان سینمایی هم از ایجاد وفاق در سینما گفت و این امر را مستدعی همراهی همه دانست.
 در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی سینما برگزار شد پس از آن که قادر آشنا دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران گزارشی از عملکرد سه ساله این جشن ارائه کرد، با ارائه تندیس از هنرمندان استانهای مختلف تقدیر شد و در ادامه بزرگداشت استاد جلال معیریان، چهره پرداز پیشکسوت برگزار شد.
در ادامه فرزاد حسنی با اشاره به اینکه این شب‌ها، مخصوص تقدیر از علی نصیریان بوده، با یادآوری نقش‌آفرینی‌های این بازیگر، او را آبروی فرهنگ و هنر ایران دانست. علی نصیریان نیز با تبریک مهر سینمای ایران به همه همکارانش اظهار کرد: «این تشویق و تقدیر بجا و خوب است اما برای نسل‌های بعدی ما. اگر من جانی کندم برای خودم بوده زیرا هنر عزت بخش است و اولین کسی که از خلق و خلاقیت و آفرینندگی خود لذت می‌برد، هنرمند است.»
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اظهار تأسف از فقدان داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران گفت: «حیف شد مهرجویی از دست رفت؛ او می‌توانست باز هم کار کند. من سینما را از مهرجویی یادگرفتم. هنوز هم وقتی فیلم گاو را می‌بینم، یک اثر اوریجینال است. برخی فیلم آقای هالو را دست کم می‌گیرند؛ درحالی که این فیلم فردی را ثبت می‌کند که متفاوت است، عجب عجب گفتن‌های این شخصیت همان اعجاب بر کائنات است. یعنی انسان هیچ نمی‌داند و معلومات ما در برابر مجهولات بسیار اندک است.»
رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی در سخنرانی کوتاه خود گفت: «خوش اقبالم در نخستین روز کاری در خدمتگزاری به خانواده سینما در این مراسم سخن بگویم. خوشا به حال نسل ما که استاد نصیریان را دید.» او افزود: «گام نهادن در موزه سینما موجب می‌شود به عظمت فرهنگ ایران زمین ببالیم. امروز صحبت از وفاق و دوستی و مودت است و وفاق یعنی داشتن حس و مسئولیت مشترک برای اینکه در مسیر اعتلای این فرهنگ گام برداریم.»