اخبار

برنز علیپور روی دیواره قهرمانی آسیا
رضا علیپور ملی‌پوش سنگنوردی ایران مدال برنز قهرمانی آسیا را بر گردن آویخت. رضا علیپور در رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی آسیای چین در ماده سرعت مدال برنز آسیا را گرفت.
علیپور که به همراه سنگنوردان چینی و دو نفر قزاقستانی به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، در رقابت با پِنگ وو چینی، باخت و به بازی رده‌بندی رسید.
او در نهایت با زمان ۴ ثانیه و ۹۵صدم ثانیه، ریشات خایبولین قزاقستانی را برد و مدال برنز گرفت. پِنگ وو چینی در مرحله نهایی با شکست سنگنورد قزاقستانی، به مدال طلا دست یافت.


سرمربی تیم ملی بسکتبال رفت
سوتیریس مانولوپولوس، سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال یک ماه نشده رفت. او قرار بود مستمر تا زمان تشکیل اردوهای تیم ملی برای حضور در انتخابی کاپ آسیا در تهران بماند و این مدت با ارزیابی عملکرد بازیکنان  لیگ برتری، اقدامات لازم برای تشکیل اردوی تیم ملی را هم انجام دهد اما بنا به دلایلی به کشورش برگشت. فدراسیون بسکتبال در تلاش برای اخذ ویزا و مهیا کردن دوباره شرایط برای بازگشت این مربی به کشورمان است اما زمان آن اصلاً مشخص نیست. تیم ملی بسکتبال ایران دوم آذرماه در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا در تهران به مصاف قزاقستان می‌رود و 5 آذر نیز در دوحه با تیم ملی قطر دیدار می‌کند.


درخشش دوباره ستاره جدید کاراته
تیم  کاراته رده‌های پایه ایران با یک طلا و یک برنز مأموریتش را در مسابقات جهانی ایتالیا به پایان رساند.
 درحالی که کاراته‌کاهای  ایران در روزهای اخیر یکی پس از دیگری از گردونه رقابت‌ها حذف شدند، فاطمه سعیدآبادی ملی‌پوش وزن منفی 55 کیلوگرم تیم امید در فینال مسابقات با شکست 2 بر صفر نماینده قدرتمند مصر بر بام کاراته دنیا ایستاد. این دومین مدال طلای او در فاصله‌ای کوتاه است و ستاره جدید کاراته 45 روز پیش در مسابقات قهرمانی آسیای فیلیپین هم طلایی شده بود. همچنین یلدا نقی بیرانوند نماینده وزن منفی 50 کیلوگرم تیم امید هم که به دیدار رده‌بندی راه یافته بود، کاراته‌کای مراکش را 6 بر صفر شکست داد تا تک‌برنز کاراته در این مسابقات را به دست بیاورد. به این ترتیب کاروان کاراته رده‌های پایه ایران با میدان‌داری دختران به یک طلا و یک برنز در این مسابقات رسید.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳