هادی چوپان نایب قهرمان مسترالمپیا شد

شکار جدید گرگ ایرانی

با اینکه به نظر می‌رسید همه چیز آماده قهرمانی هادی چوپان در مسترالمپیای 2024 است اما گرگ ایرانی که قهرمان سال 2022 مسترالمپیا به حساب می‌آید، تصور می‌کرد که بار دیگر با درک لانسفورد، قهرمان سال 2023 رقابت خواهد کرد اما شرایط با روی استیج آمدن سامسون داوودا ملقب به شیر نیجریه‌ای به شکل دیگری پیش رفت و کارشناسان از آمادگی بدنی داوودا که در سال‌های اخیر بارها مقابل چوپان شکست خورده، شگفت‌زده شدند و او را به عنوان قهرمان امسال معرفی کردند.
در فینال مسترالمپیا که بامداد دیروز برگزار شد، تغییرات محسوسی در آمادگی بدنی چوپان و حتی لانسفورد به وجود آمد. گرگ ایرانی با بدنی بسیار کات‌تر و آماده‌تر از مرحله مقدماتی روی استیج رفت و همان‌طور که در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود، نمی‌خواست حرف و حدیثی برای قهرمانی‌اش باقی بماند. بعد از ساعت‌ها انتظار و در حالی که اعلام نتایج هم بسیار طولانی شده بود، بالاخره 10 ورزشکار برتر دسته اوپن روی استیج آمدند. اندرو جک که به گفته خیلی از کارشناسان می‌توانست شگفتی‌ساز امسال باشد، در جایگاه پنجم قرار گرفت و مارتین فیت واتر هم چهارم شد. با اعلام نام لانسفورد به عنوان نفر سوم، خیلی‌ها تصور کردند کار برای قهرمانی هادی چوپان تمام شده چون قهرمان سال قبل این رویداد در رده سوم قرار گرفته است اما مجری مشهور مسترالمپیا، این‌بار داوودا را به عنوان قهرمان مسترالمپیا معرفی کرد تا ساندو به این ورزشکار نیجریه‌ای برسد. البته که رفتار چوپان مثل سال قبل نبود و او حریفش را در آغوش گرفت و قهرمانی را به داوودا تبریک گفت و شیر نیجربه‌ای هم که از برخورد همتای ایرانی‌اش به وجد آمده بود، او را محکم در آغوش کشید و شادی‌اش را با او قسمت کرد.
سورپرایز بزرگ توسط مسئولان مسترالمپیا این بود که جایزه نفر اول امسال به 600 هزار دلار و جایزه نفر دوم به 250 هزار دلار افزایش پیدا کرده، در حالی که سال قبل جایزه قهرمان 400 هزار دلار بود. بدین ترتیب، چوپان برای دومین سال متوالی بعد از قهرمانی‌اش به عنوان دومی دست یافت و جایزه 250 هزار دلاری را از آن خود کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳