آخرین مأموریت فرزام با 6 مدال در ایستگاه سمرقند

تاریخ‌سازی زنان قایقران در ناکامی مطلق مردان

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

 تیم ملی روئینگ با صید 2 طلا، 3 نقره و یک برنز به کارش در آب‌های ازبکستان پایان داد. در حالی که روئینگی‌ها دیروز توسط زینب نوروزی در قایق تکنفره سبک‌وزن صاحب یک طلا شده و توسط فاطمه مجلل در روئینگ تکنفره سنگین وزن و روئینگ 4 نفره دختران 2 نقره کسب کرده بودند، دیروز هم مجدداً قایق‌های خود را در فینال 3 ماده مسابقات قهرمانی آسیا به آب انداختند که در نهایت یک طلا، یک نقره و یک برنز دیگر برای قایقرانی ایران به ارمغان آوردند. زینب نوروزی و کیمیا زارعی در روئینگ دونفره سبک‌وزن دختران به آب زدند که با پشت‌سر گذاشتن قایق تیم‌های ژاپن، ویتنام، تایلند و قزاقستان با صید طلا بر بام آسیا ایستادند. نکته قابل توجه در این رقابت دومین طلای زینب نوروزی بود. او بعد از طلای انفرادی، در قایق دونفره هم بر بام آسیا ایستاد. در شرایطی که مهسا جاور دیگر قایقران تیم ملی بعد از نتایج و حواشی المپیک، با افتی نسبی مواجه شده و فقط در ترکیب روئینگ چهارنفره حضور داشت، نوروزی دیگر قایقران المپیکی تیم ملی بعد از ناکامی در پاریس با قدرت بیشتری به آب برگشته است که این دو مدال گواه این موضوع و جبران نتایج ضعیف المپیک است.
 امیرحسین محمدپور تنها نماینده مرد تیم ملی بعد از صعود به فینال، در مصاف با قایقرانانی از ویتنام، ازبکستان، قزاقستان، هنگ‌کنگ و عراق در جایگاه دوم قرار گرفت تا به نقره بسنده کند. کیمیا زارعی و فاطمه مجلل هم در روئینگ دونفره سنگین وزن در تعقیب قایق‌های سنگاپور، چین، ازبکستان، هنگ‌کنگ و قزاقستان به عنوان تیم سوم خط پایان را رد کردند و تنها برنز تیم ملی در آب‌های سمرقند را به دست آوردند.
بنابراین افشین فرزام سرمربی تیم ملی که به گفته خودش بعد از این رقابت‌ها از هدایت تیم ملی کناره‌گیری خواهد کرد، آخرین مأموریتش را در مسابقات قهرمانی آسیا با 2 طلا، 3 نقره و ‌یک برنز به پایان رساند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳