اخبار

ورود جدی عدلیه به نظارت بر عرضه ملزومات پزشکی و دارویی
رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرآیند نظارت بر توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور، گفت: نظارت بر عرضه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور نباید صرفاً در انتهای زنجیره عرضه باشد، بلکه این نظارت باید جامع و کامل و سراسری باشد. به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع  جرم، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با دستور جلسه «پیشگیری از جرائم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور» برگزار شد. رئیس قوه قضائیه بیان داشت: پیشگیری از جرائم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور که موضوع جلسه شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم بود، موضوع حائز اهمیتی است و کوچک‌ترین آسیب و خللی نباید در این حوزه رخنه کند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در مقوله‌ پیشگیری از جرائم حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت‌محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط و متصلِ مرتبط با کنترل و توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور است. نه‌تنها در مقوله دارو و کالاهای سلامت‌محور بلکه در بسیاری از مقولات و امور باید نسبت به تکمیل و رفع نواقص سامانه‌های جامع و برخط اهتمام عاجل داشت؛ در این زمینه قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه وجود دارد بنابراین دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط باید نهایت مساعی خود را در این عرصه به کار گیرند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرآیند نظارت بر توزیع دارو و محصولات سلامت‌محور در کشور گفت: نظارت بر عرضه دارو، تجهیزات، ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور نباید صرفاً در انتهای زنجیره عرضه باشد، بلکه این نظارت باید جامع، کامل و
سراسری باشد.
 سازمان امور دانشجویان اعلام کرد
معرفی ۶۴ مدال‌آور بین‌المللی برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: تاکنون ۶۴ نفر از مدال‌آوران رویدادهای بین‌المللی جهت ادامه تحصیل به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و دانشگاه‌های متقاضی معرفی شدند.
 به گزارش سازمان امور دانشجویان، ابراهیم علی‌دوست در خصوص ادامه تحصیل مدال‌آوران بین‌المللی گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی پذیرش قهرمانان، موضوع بند ۴ مصوبه یکصد وششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدال آوران رویدادهای بین‌المللی شامل بازی‌های آسیایی، بازی‌های المپیک (زمستانی وتابستانی)، مسابقات جهانی «نوجوانان، جوانان و بزرگسالان»، مسابقات قهرمانی آسیا (نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و باشگاه‌ها)، یونیورسیاد (Universiade/ رویداد ورزشی دانشجویی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی)، مسابقات قهرمانی جهان دانشجویان و مسابقات ارتش‌های جهان می‌توانند جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معرفی شوند.
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان افزود: این قهرمانان به تفکیک مقطع تحصیلی، به ترتیب در مقطع کارشناسی تعداد ۷۲ نفر، در مقطع ارشد تعداد ۱۱ نفر و در مقطع دکتری تعداد ۲ نفر بوده‌اند که در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفتند و نهایتاً ۶۴ نفر جهت ادامه تحصیل به سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام علمی کشور و دانشگاه‌های متقاضی معرفی شدند.  مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: براساس آیین‌نامه اجرایی پذیرش قهرمانان، شرایط ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی «کارشناسی ارشد و دکتری»، تنها شامل مدال‌آوران بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی می‌شود که در زمان احراز مقام، دانشجو یا دارای مدرک کارشناسی باشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
۲۹ بیمارستان  روی گسل قرار گرفته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه  ۲۹ بیمارستان روی گسل قرار دارد  به ساخت، تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه ساخت بیمارستان‌ها جزو کشورهای پیشرو در دنیاست و مهندسان این حوزه از دانش فنی بالایی برخوردار هستند.
به گزارش «ایران»، علیرضا زالی در مراسم کنگره ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات افزود: خیرین سلامت در فرآیندهای بازسازی و ساخت بیمارستان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. در کشور نزدیک به ۱۱۰۰ بیمارستان فعال و ۷۰ درصد از تخت‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است.
وی افزود: اکنون ۴۰ درصد از بیمارستان‌ها قدیمی بوده و اصلاح سازه‌ای برای این مراکز درمانی مقرون به صرفه نیست‌. در منطقه ۶ تهران حدود ۳۴ بیمارستان و ۲۲۲ درمانگاه فعال داشته و این در حالی است که در منطقه ۱۹ بیمارستان وجود ندارد و حدود ۳۴ درمانگاه و کلینیک داریم.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۹ بیمارستان روی گسل قرار گرفته است، تأکید کرد: بر اساس مطالعات سال ۹۸، ۲۰۰ نقطه در تهران در معرض لغزش قرار دارد.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳