رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد

تشخیص دقیق‌تر سرطان‌ها با کمک هوش مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در علم پزشکی سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت در تشخیص بیماری‌ها می‌شود، عنوان کرد: با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تشخیص دقیق‌تری در سرطان‌ها خواهیم داشت.
عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به این موضوع بیان کرد: هوش مصنوعی در حوزه درمان و پیشگیری کاربرد زیادی دارد و ما می‌توانیم با بهره‌گیری از این علم که به کاهش خطاهای پزشکی هم کمک می‌کند، استفاده بهینه کنیم. پازوکی با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند در حوزه دارو، علوم اعصاب، داخلی، تصویربرداری پزشکی، دندانپزشکی و... مورد استفاده قرار ‌گیرد، عنوان کرد: هوش مصنوعی در تشخیص سرطان‌ها قابلیت زیادی دارد؛ به عنوان مثال ۹۳ درصد تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی قابل شناسایی است و در آینده‌ای نزدیک این فناوری می‌تواند در بخش رادیولوژی تأثیرگذار بوده و بیماری‌ها را با دقت نشان دهد.
ایران سومین کشور از نظر
ضریب هوشی
وی با اشاره به اینکه ایران سومین کشور از نظر ضریب هوشی بعد از کشور کره و چین است، گفت: باید نخبگان را جذب کنیم تا بتوانیم جزو کشورهای برتر در استفاده از هوش مصنوعی در علم پزشکی باشیم، به طوری که کشور امریکا از نظر ضریب هوشی در رتبه 46 قرار دارد اما اکنون جزو کشورهای پیشرفته در حوزه فناوری است چراکه با جذب نخبگان از سراسر جهان مسیر را برای خود هموار کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به برگزاری کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: این کنگره از 12 تا 14 دی‌ماه در ۱۵ محور با رویکرد هوش مصنوعی در سلامت برگزار می‌شود و ما طی 3 روز با حضور استادان داخلی و 30 استاد خارجی موضوعات مختلفی را به بحث و تبادل‌نظر خواهیم گذاشت.
پازوکی ادامه داد: بسیاری از مطالب در هوش مصنوعی مبتنی بر شواهد علمی نیست و استفاده از آن در حوزه سلامت باید با دقت و کار کارشناسی صورت گیرد تا به سلامت مردم لطمه وارد نشود، به همین دلیل همواره از هوش مصنوعی به عنوان دستیار یا همکار پزشک نام برده می‌شود و نهایتاً این پزشک است که باید بر مبنای اطلاعات تصمیم بگیرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳