آیین رونمایی پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد

ضیافت هنر صحنه ای برای الهام بخشی به کودک ایرانی

فرهنگی/ آیین رونمایی از پوستر و آغاز به کار دبیرخانه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روز دوشنبه شانزدهم مهرماه با حضور حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان، سیدمسعود حسینی شهردار همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، معصومه ابراهیمی هژیر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و دیگر مدیران استانی با یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان غزه در بوستان باغ ایرانی همدان برگزار شد.
حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای محور مقاومت و شهدای کودک و نوجوان غزه و قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره در استان همدان، بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغازگر مسیری است که ما را به دنیای شیرین کودکان و نوجوانان هدایت می‌کند. به اعتقاد من «صداقت» محور اصلی دنیای کودکان است که می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد و اگر با این نگاه انسانی و عاطفی به واسطه تئاتر وارد این دنیای سرشار از پاکی و طراوت شویم می‌توانیم توسط هنرمندان ارزنده عرصه تئاتر، ترسیم کننده و بازوی مهمی برای تحقق آرزوها و آینده کودکان و نوجوانان سرزمین ایران باشیم.
سیدمسعود حسینی، شهردار همدان و دبیر اجرایی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز با ابراز خرسندی از بازگشت ستاد جشنواره به استان همدان توضیح داد: خوشبختانه در این دوره شاهد بازگشت یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور به شهر همدان هستیم. امیدوارم با افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره در مجموعه عین‌القضات همدانی شهرهمدان این جشنواره دیگر در این شهر باقی بماند تا یک جریان مهم فرهنگی و هنری مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان به واسطه تلاش هنرمندان، دست اندرکاران مجموعه‌ها و بخش‌های مختلف استان همدان بتواند هرسال شکوفا‌تر و پرمخاطب‌تر از سال‌های گذشته باشد.
 امیرمشهدی عباس، دبیر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه این رویداد در تهران و همدان توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته حرفه‌ای‌ترین گروه‌های نمایشی کشور در یک سال گذشته در جشنواره شرکت دارند. این در حالی است که ما علاوه بر میزبانی از گروه‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده کشورهای خارجی که جزئیات حضورشان طی روزهای آینده اعلام می‌شود، برنامه‌های ویژه‌ای هم به یاد کودکان و نوجوانان مظلوم غزه، شهیدان کودک و نوجوان و روز دانش‌آموز تدارک دیده‌ایم که بزودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
 مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در مراسم رونمایی از پوستر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاترکودک و نوجوان همدان بیان کرد: ایجاد شور و نشاط، انعکاس همدان در عرصه ملی و بین‌المللی، شناساندن آثار هنرمندان همدانی، رونق اقتصادی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اجرای جشنواره‌های آینده نتایج این جشنواره است. ضمن اینکه به برکت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هفت سالن در همدان در حال آماده‌سازی و تجهیز است. رونمایی نمادین از پوستر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با گرامیداشت محسن‌ پورقاسمی از هنرمندان فعال همدانی در عرصه تئاتر و پوریا هادیان مدیر فقید روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز بخش دیگری از این مراسم را تشکیل می‌داد که در این بخش بهرام شاه محمدلو نویسنده، بازیگر، کارگردان و مدرس پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در حضور مدیران پوستر جشنواره را رونمایی کرد.