معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد

تشکیل ستاد هماهنگی امنیت فضای سایبری

روز گذشته جلسه‌ای درخصوص تشکیل ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و در زمینه سازکارهای تشکیل این ستاد با هدف هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور، محمدرضا عارف دراین جلسه که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و مسئولان دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند، گفت: تشکیل این ستاد در راستای هم‌افزایی همه توان کشور برای توجه به پیشرفت و بویژه امنیت در حوزه فضای مجازی است و باید از هرگونه موازی کاری دراین زمینه جلوگیری شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل یک ستاد منسجم با ضمانت اجرایی بالای پیاده‌سازی سیاست‌ها و دستورات در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری را از اهداف مهم تشکیل این ستاد و به‌عنوان یک ضرورت اساسی با توجه به پیشرفت تحولات سال‌های گذشته در جهان دانست. وی گفت: باید پس از تدوین اساسنامه و سازکارهای این ستاد، از انجمن‌ها و شخصیت‌های علمی و بویژه فعالان بخش خصوصی در حوزه امنیت سایبری برای ارائه راهکارها و پیشنهادها دعوت شود.
عارف دستور داد: ظرف سه هفته آینده و با همکاری وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها و دستگاه‌های ذیربط دولتی، حاکمیتی و امنیتی و دفاعی، سازکار پیش‌نویس و اساسنامه ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری با ایجاد دبیرخانه این ستاد در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، حضور وزرای ذیربط و به ریاست و زیر نظر رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در راستای ضمانت اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و سیاست‌های فضای سایبر تدوین شود.