مصدومیت کارواخال و وینیسیوس در شب غلبه بر ویارئال

پیروزی پرهزینه برنابئو

سید علی بلند نظر/ رئال مادرید بازگشت خوبی بعد از باخت شوکه‌کننده به لیل و تساوی جنجالی با اتلتیکومادرید داشت و با گل‌های زیبای فدریکو والورده و وینیسیوس جونیور برابر ویارئال به پیروزی رسید. تیم کارلو آنچلوتی هرگز بازی را در اختیار نگرفت اما وقتی لازم بود فرصت‌طلبانه بازی کرد تا با این سه امتیاز بدون در نظرگرفتن نتیجه بازی دیشب بارسلونا با آلاوس، با صدرنشین لالیگا هم‌امتیاز شود. یک بار دیگر، رئال مادرید چندان زیبا بازی نکرد اما سه امتیاز است که به حساب می‌آید و البته درخشش‌های فردی. این پیروزی البته برای رئال با هزینه سنگینی همراه بود چون کاپیتان دنی کارواخال در وقت‌های تلف شده با مصدومیت بیرون رفت و وینیسیوس هم در هنگام تعویض، دست به شانه داشت.
کارواخال تأیید کرد که در برخورد با یرمی لینو، بال ویارئال دچار مصدومیت رباط صلیبی شده است. او در اینستاگرام نوشت زانویش به جراحی نیاز دارد و شاید تا چند ماه نتواند بازی کند. کارلو آنچلوتی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «مصدومیتی جدی به نظر می‌رسد، در این چند ساعت مشخص می‌شود. رختکن خیلی نگران و ناراحت است. این اتفاقات می‌افتد با این برنامه سخت و فشرده. متأسفانه این اتفاق برای بازیکن بسیار مهم تیم ما رخ داد.» کارواخال که در فهرست نامزدهای توپ طلا قرار گرفته بود، فصل قبل با رئال مادرید قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شد و بعد با تیم ملی اسپانیا قهرمانی یورو 2024 را به دست آورد.
آنچلوتی ادامه داد: «کارواخال بازیکن کلیدی تیم ماست باتجربه، جدیت و نگاه حرفه‌ای که از خود نشان داده است. خودش خیلی ناراحت است اما کاری نمی‌شود کرد.»
والورده هم گفت: «حیف شد، نتیجه مهم‌ترین چیز نیست بلکه سلامت کارواخال اولویت دارد.» آنچلوتی درباره وینیسیوس که در دقیقه 79 از بازی بیرون کشیده شد نیز گفت: «او سرسخت است. شانه و گردنش مشکل داشت، درد دارد، شرایط او هم با تست‌های بیشتر مشخص می‌شود.» آیا رئال مادرید مجبور می‌شود در نبود دنی کارواخال مدافع راست بخرد با توجه به اینکه تنها لوکاس واسکس را در این پست دارند. مربی ایتالیایی گفت: «الان وقتش نیست. ما به لوکاس واسکس اعتماد داریم. در این تعطیلات فرصت داریم به این موضوع رسیدگی کنیم. فصل نقل و انتقالات تمام شده و گزینه‌های زیادی در دسترس نیستند.» رئال مادرید در بازی بعدی خود 28 مهر به مصاف سلتاویگو می‌رود.

رکورد والورده
ستاره بی‌ادعا و کم‌حاشیه رئال مادرید، فدریکو والورده با گل زیبایی که در این بازی زد، به یک رکورد رسید. بازی بدون گل در حال پیگیری بود که هافبک تیم ملی اروگوئه شوتی را روانه دروازه میهمان کرد و بعد از تغییر جهتی جزئی دروازه زیردریایی زرد باز شده و یک رکورد به نام والورده ثبت شد. از آغاز سال 2022 هیچ بازیکنی در لالیگا به اندازه هافبک رئال مادرید از بیرون محوطه جریمه گل نزده است. پیش از این بازی او در کنار یاگو آسپاس و آنتوان گریزمان با هفت گل‌زده از بیرون محوطه جریمه برابر بود اما حالا شماره هشت رئال با هشت گل بالاتر از دو رقیبش قرار گرفته است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳