هلدینگ بودجه کافی در اختیار دارد؟

یک میلیون دلار هزینه جذب سرمربی خارجی

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار

استخدام یک سرمربی ایده‌آل خارجی دست کم برای این باشگاه رقمی در حدود یک میلیون دلار یا یک میلیون یورو هزینه در برخواهد داشت.
این رقم احتمالاً بدون در نظرگرفتن دستمزدی است که باشگاه استقلال باید برای دستیاران سرمربی خود بپردازد.  اگر نگاهی به دستمزد مربیان مشابه (مثلاً گاریدو در پرسپولیس) در دیگر تیم‌ها بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که دست کم بودجه‌ای که برای استخدام سرمربی خارجی نیاز است، رقمی در حدود 800 هزار دلار خواهد بود و باشگاه استقلال را متحمل هزینه قابل توجهی در این راستا خواهد کرد.
اگر باشگاه استقلال با بدهی‌های انباشته از گذشته مواجه نبود، تأمین این بودجه نمی‌توانست تبعات سنگین مالی برای این باشگاه به همراه داشته باشد اما باشگاه استقلال همین حالا به بازیکنان خود مبالغی را بدهکار است و برخی پرونده‌های قبلی نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است و باشگاه استقلال باید مبالغی را در راستای پرداخت این بدهی‌ها تأمین کند. مصاحبه برخی بازیکنان نیز گویای مشکلات مالی در باشگاه استقلال است و مشخص نیست با وجود اینکه قرار شد با حضور هلدینگ مشکلات مالی در استقلال برای همیشه از بین برود چرا و به چه دلیل همچنان بحران مالی در این باشگاه وجود دارد؟!
تداوم فقدان بودجه کافی در باشگاه استقلال سبب نگرانی‌هایی در آستانه انتخاب سرمربی خارجی جدید شده است و این دلهره وجود دارد که احیاناً با استخدام سرمربی خارجی بار دیگر این باشگاه روزهای بحرانی را تجربه کرده و پرونده‌های جدیدی علیه این باشگاه شکل بگیرد. بعد از برتری استقلال مقابل هوادار، شهریاری اعلام کرد که قطعاً در روزهای آتی سرمربی جدید خارجی انتخاب خواهد شد اما رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال هیچ گاه اعلام نکرد که بوجه لازم برای استخدام سرمربی خارجی چگونه تأمین خواهد شد و باشگاه استقلال با چه ابتکاراتی می‌تواند از پس پرداخت دستمزد سرمربی خارجی جدید برآید. درعین حال استخدام سرمربی جدید خارجی برای این باشگاه تبعات دیگری نیز به دنبال خواهد داشت و باشگاه استقلال باید علاوه بر دستمزد، بخشی از هزینه رفت و آمد‌های مکرر سرمربی خارجی و همچنین هزینه اسکان و حتی غذای روزانه سرمربی جدید را تأمین کند. نه اینکه انتخاب سرمربی خارجی به صلاح این باشگاه نباشد؛ هرگز این طور نیست.  قطع به یقین مربی بزرگ خارجی به خصوص از کشورهای صاحب سبک استقلال را در یک شرایط با ثبات قرار خواهد داد اما نوع مراودات مالی با سرمربی آتی و خلف وعده نکردن می‌تواند موضوع بسیار مهم‌تری در قیاس با نام فردی باشد که قرار است هدایت این باشگاه را به عهده بگیرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳