مردم ۱۶ استان منتظر باران شدید پاییزی باشند

گروه ایران‌زمین- با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در این هفته بیشتر استان‌های کشور بارانی خواهد شد و مردم بیش از 16 استان هفته‌ای کاملاً پاییزی را تجربه خواهند کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در اغلب نقاط کشور خبر داد و اظهار داشت: با تشدید سامانه بارشی جدید، امروز در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات و غرب گلستان، شرق اردبیل و مناطقی در استان‌های خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی، تهران، شمال استان‌های البرز، قزوین، شمال و شرق استان مرکزی، قم، شمال اصفهان، شمال و غرب سمنان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال یزد، رگبار شدید باران، گاهی رعد‌وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان ادامه داد: این بارش‌ها فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان‌رضوی و جنوبی، شمال و شرق کرمان، شمال و جنوب‌شرق سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و ساکنان این مناطق شاهد رگبار باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد نسبتاً شدید و در نقاط مستعد پدیده گرد و خاک خواهند بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: دوشنبه در خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان، سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده و گاهی رعد‌وبرق را شاهد خواهیم بود.
وی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز و فردا قسمتی ابری و وزش باد در صبح، بارش پراکنده و بتدریج کاهش ابر با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان خاطرنشان کرد: طی این دو روز، شهرکرد با کمینه دمای یک و صفر درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳