عراقچی در نشست خبری خود در دمشق اعلام کرد

پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در سفر روز گذشته خود به دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و با تأکید بر ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی از سوریه و مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی، این موضع اصولی را در راستای حراست از صلح و ثبات منطقه و حمایت از امنیت ملی کشورهای منطقه توصیف کرد. رئیس‌جمهور سوریه هم در این دیدار بر اهمیت تلاش همه‌جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های مجرمانه رژیم اشغالگر تأکید کرد. بشار اسد همچنین سفر وزیر امور خارجه ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونیستی توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست. به تصریح بشار اسد این پاسخ درسی به رژیم صهیونیستی داد مبنی بر اینکه محور مقاومت قادر به بازدارندگی در برابر دشمن و بازداشت آن و شکست طرح‌ها و نقشه هایش است.
عراقچی همچنین در دیدار «بسام صباغ» همتای سوری خود با انتقاد شدید از بی‌عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی بیانیه مشترک اخیر ۱۰ کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم خواند و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشورهای اسلامی و عربی منطقه برای وادار کردن حامیان رژیم اسرائیل به توقف جنایات این رژیم شد. وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی را برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و روندهای معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین‌الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشورهای همفکر برای تحقق این هدف تأکید کرد.
عراقچی همچنین در نشست خبری در دمشق اعلام کرد که پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی آشکار و روشن و قوی‌تر خواهد بود و این موضوعی است که ما پیشتر ثابت کرده‌ایم و آنها می‌توانند ما را بیازمایند. وزیر خارجه همچنین خبر داد که یک هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان ، امروز به سوریه خواهد آمد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳