فضای مجازی

پرچم حق بر زمین نیفتاده و نخواهد افتاد
ویدیویی از صحبت‌های سید محمدمهدی حسن نصرالله، فرزند شهید نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در فضای توئیتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. وی در این ویدیو گفته خیال کرده‌اید از این راه کناره‌گیری می‌کنیم؟ مگر جبهه نبرد میان حق و باطل تمام شده است؟! علی‌رغم همه فدا شدن‌ها در طول تاریخ، پرچم حق بر زمین نیفتاده و نخواهد افتاد ان‌شاءالله. چون ما بر قواعدی قرآنی تکیه داریم. خداوند عزّوجل است که ما را هدایت و راهنمایی می‌کند و خدای عزّوجل بهترین تکیه‌گاه و یاور است.
 
جنایت‌های اسرائیل باید با زبان هنر بیان شود
جواد اردکانی نویسنده و کارگردان سینما درباره شهادت سیدحسن نصرالله در پستی نوشت: این اتفاق، ضایعه‌ای دردناک برای محور مقاومت و جهان اسلام است. با یک نگاه تاریخی به گذشته بزرگان دین و کشور می‌توان فهمید که در جنگ، همیشه شهادت هست و شهادت منجر به بالندگی و تقویت بیشتر جبهه حق می‌شود.
وظیفه‌ اصحاب رسانه در میان‌مدت و درازمدت و خصوصاً در جنگ با رژیم صهیونیستی، این است که این جنایت‌ها را به زبان هنر به تصویر بکشند و به مردمان همه جای دنیا از زوایای مختلف، منتقل کنند. وظیفه کوتاه مدت فیلمسازان این است که در همین روزها اجازه ندهند روحیه یأس و شکست در میان مردم و جبهه مقاومت ایجاد شود؛ چراکه ایجاد این روحیه خطرناک‌تر از اصل اتفاق است.
وظیفه کوتاه‌مدت فیلمسازان نیز این است که در همین روزها مراقب باشند و اجازه ندهند روحیه یأس و شکست در میان مردم و جبهه مقاومت ایجاد شود؛ چرا که ایجاد این روحیه خطرناک‌تر از اصل اتفاق است. سینمای ایران به شرطی می‌تواند در این گونه فیلم بسازد که اراده‌ای واقعی بین مدیران و هنرمندان وجود داشته باشد؛ اراده‌ای که سال‌هاست اثری از آن نمی‌بینیم.
 
صدای «سید مقاومت» هنوز زنده است
دبیرنوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت برای شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دل نوشته‌ای را منتشر کرد.
محمد کاظم تبار دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دل نوشته‌ای در فضای مجازی منتشر کرده است.
در متن نوشته شده از سوی کاظم تبار آمده است:
اولین باران پاییز می‌بارد و شهر حال و هوای عجیبی دارد. گویا این پاییز، نرسیده زردی‌اش را به رخ خیابان‌ها می‌کشد.
باران می‌بارد و چشم‌مان خیره به اخبار است؛ اخباری که بهت‌انگیز است و شهر مملو است از یک عکس؛ عکس مردی که در همان بیلبوردها هم لرزه بر هیمنه دشمن می‌اندازد و هم به مظلومان جهان دلگرمی می‌دهد، که مقاومت سرانجامش آزادی قدس شریف است، حتی اکنون که دیگر در میان ما نیست، حتی اکنون که تلخی نبودش بر وجودمان چیره گشته و باران در چشمان‌مان جاری است. اقتدار همیشگی‌اش، امید به مسیرش و ایمان به وعده‌هایش ما را مصمم به ادامه دادن راهش تا آزادی قدس شریف می‌کند.
او دیگر میان ما نیست و شهر مزین به یاد اوست. او که در جوار حضرت سیدالشهدا و دوستانش جاودانه است و چشم انتظار عملی شدن وعده‌هایش و حزب اللهی که زنده است و نزدیک است هنگامه‌ای که صدای سید مقاومت در سراسر جهان طنین‌انداز می‌شود: اذا جاء نصرالله والفتح...
 
شهادت مجری مشهور در حمله صهیونیست‌ها به سوریه
در پی‌ حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، صفا احمد مجری‌ مشهور این کشور، شهید شده است. صفا احمد ساعاتی قبل از حمله اسرائیل در توئیتی برای در امان ماندن لبنان و سوریه از شر حملات صهیونیست‌ها دعا کرده بود.
بنابر تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، دست‌کم یک ساختمان در دمشق، پایتخت سوریه مورد اصابت قرار گرفته و ویدیوهایی نیز از درگیری پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق منتشر شده است. تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد که یکی از کشته شدگان این حمله به نام صفا احمد از مجری‌های این رسانه است.
 
بانوی بی‌نظیر سریال طوبی
امین زندگانی در پستی در صفحه اینستاگرام هم بازی شدن با فریبا متخصص را در سریال طوبی اینطور توصیف کرد و نوشت: بانوی بی‌نظیر سریال طوبی سیمین خاتون، ستون خانواده فخرالدین، بازیگر بزرگ‌ و سرشار از عشق، سرکار خانم فریبا متخصص، افتخارقرار گرفتن در کنار شما در یک قاب، برای چندمین بار قسمتم شد، اتفاقی که هر روز و هر لحظه انتظار تکرارش را می‌کشم، چون در هر لحظه‌اش از شما می‌آموزم «چگونه عاشقانه در نقش زیستن را».
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳