اخبار

پزشکیان: ایران و چین فصل جدید تعمیق روابط را آغاز کردند
رئیس جمهور در پیامی هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را به «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در این پیام با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، ملت چین در سایه هدایت شما به پیشرفت‌های شگرفی دست یافته که بسترساز تقویت پل‌های دوستی و رفاه مشترک برای کشورهای جهان شده است، تصریح کرد: دو کشور با تکیه بر ریشه‌های ارزشی و فرهنگی مشترک از جمله احترام متقابل، برابری و نوع‌دوستی، فصل جدیدی از روابط جامع راهبردی برای تعمیق مناسبات در تمامی زمینه‌ها را آغاز نموده‌اند. اکنون که دوستی سنتی دو ملت در آزمون زمانه سربلند بوده و به روابط عمیق، پایدار و راهبردی مبدل شده است، تمایل خود را برای تشریک مساعی با جناب‌عالی برای توسعه روابط همه‌جانبه ایران و چین اعلام می‌دارم.

حضور مسئولان و شخصیت‌های سیاسی در دفتر حزب‌الله
جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات عالی کشورمان با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان  و در گفت‌وگو با سید عبدالله صفی‌الدین نماینده‌ حزب‌الله ضمن ادای احترام به مقام شهید سید حسن نصرالله ضمن اعلام حمایت از مقاومت لبنان، جنایات رژیم صهیونیستی در این ترور را محکوم کردند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم امام راحل، حسین سیمایی‌صراف وزیر علوم و هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از جمله این افراد بودند.
 
برگزاری نخستین رزمایش مشترک زمینی ایران و عمان
نخستین رزمایش مشترک زمینی بین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی سلطنت عمان که به «شاهین‌های کوهستان ۱» موسوم است، به مدت دو روز در ولایت جبل الاخضر کشور عمان برگزار شد. به گزارش مهر، هدف از این رزمایش تبادل و انتقال تجربیات، آموزش‌های رزمی مشترک و ارتقای سطح آمادگی رزمی و عملیاتی اعلام شد.
 
اعلام موضع وزیر کشور درباره اتباع غیرمجاز
اسکندر مومنی رئیس شورای امنیت کشور، با تصریح اینکه کشور توانِ پذیرش این حجم از مهاجر را ندارد، گفت: به‌دنبال مهاجرستیزی نیستیم اما به دلیل محدودیت‌هایی که در پذیرش آنان وجود دارد، با یک طرح ملی و برنامه‌ریزی مناسب، طرد اتباع غیرمجاز را در دستور کار داریم. به گزارش ایرنا، وزیر کشور در نشست فصلی فرماندهان فراجا، با بیان اینکه هنر ما این است که نگذاریم پدیده‌های اجتماعی تبدیل به پدیده‌های امنیتی شوند، تصریح کرد: حتی باید پدیده‌های امنیتی را با سازکار اجتماعی حل کنیم.
 
انتصاب یک دهه هفتادی
در نهاد ریاست جمهوری
مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.
به گزارش پاد، محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی ریاست جمهوری طی حکمی، الهام بیژن‌پور را به  این سمت منصوب کرد.بیژن‌پور متولد آبان ۱۳۷۱ و دارای مدرک دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران بوده و دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس را نیز در همین رشته در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده است. وی در حال حاضر نیز به تدریس، مشاوره و پژوهش در این زمینه مشغول  است.
 
بزرگداشت سید مقاومت چهارشنبه
 در میدان امام حسین(ع) تهران
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم تهران دعوت کرد در اجتماع روز چهارشنبه که از ساعت 14 در میدان آئینی امام حسین (علیه السلام) برگزار می‌شود، شرکت کنند. این شورا همچنین اعلام کرد که مراسم مشابهی در سراسر کشور در روز چهارشنبه از سوی مراکز استان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳