اخبار

نامگذاری معبری در تهران
به نام شهید سیدحسن نصرالله
رئیس شورای شهر تهران از نامگذاری معبری به نام شهید سید حسن نصرالله در پایتخت خبر داد.
به گزارش «ایران»، مهدی چمران روز گذشته در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور بزرگداشت و احترام به مقام شهید سید حسن نصرالله، تصمیم به نامگذاری یکی از معابر پایتخت به نام این شهید گرفته شده است. این اقدام به عنوان نمادی از حمایت از محور مقاومت و تجلیل از تلاش‌ها و فداکاری‌های افرادی که در راه مبارزه با ظلم و ستم ایستادگی کرده‌اند، انجام می‌شود و نشان‌دهنده ارادت مردم و مسئولان به ارزش‌های اسلامی و ملی و در راستای تقویت روحیه مقاومت و اتحاد در جامعه صورت می‌گیرد.
چمران اضافه کرد: قطعاً به دنبال نامگذاری معبری در خور شأن این شهید بزرگوار خواهیم بود.


اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های امدادرسان به لبنان
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر اعلام آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم‌های امدادرسان به لبنان تأکید کرد.
به گزارش «ایران»، پیرحسین کولیوند در پیام‌هایی جداگانه به رئیس صلیب سرخ لبنان، وزیر بهداشت و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ضمن محکوم کردن حملات گسترده و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به لبنان، از آمادگی این جمعیت برای ارسال محموله امدادی و بشردوستانه و اعزام تیم‌های امدادی به این کشور برای کمک به مردم حادثه دیده خبر داد.


اعلام نتایج آزمون کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش
نتایج آزمون کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته (۸ مهرماه) اعلام شد و داوطلبان می‌توانند نتیجه پایانی آزمون و کارنامه را با ورود به پروفایل خود مشاهده کنند.  
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام بیش از ۱۹ هزار مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن 1402 آغاز و چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد که ۴۰۶ هزار و ۲۱۴ نفر به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر سراسر کشور در این آزمون شرکت کردند.  
پذیرفته‌شدگان پس از مراحل مصاحبه و گزینش، استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد. طبق قانون، این افراد باید امتیازاتی به‌دست آورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند اما تلاش شده از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.  
همچنین نتایج اولیه آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شده بود.
 

برگزاری اولین رویداد فراتر از گفت‌و‌گو
 دبیر علمی رویداد فراتر از گفت‌و‌گو روز گذشته با اشاره به اینکه هفت دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی تاکنون برگزار شده است، گفت: آبان ماه سال‌جاری آزمون بعدی برگزار می‌شود.
به گزارش «ایران»، روح‌الله گرگانی در خصوص رویکردهای این آزمون بیان کرد: ۷ سال گذشته جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف ایده‌ای به ذهنشان می‌رسد تحت این موضوع که همانند سازمان‌های دولتی که آزمون استخدامی برگزار می‌کند، بخش خصوصی هم این امکان را به کار بگیرد.
گرگانی در ادامه اضافه کرد: با اخذ مجوزهای لازم این آزمون ۷ دوره برگزار شد تا متخصصان کارجو بتوانند کار مرتبط با تخصص خود را راحت‌تر بیابند. همچنین نقطه ثقل این آزمون این است که کارفرمایانی که دنبال نیروی کار هستند، می‌توانند رزومه‌های خوداظهاری افراد را احراز کنند.
گرگانی در ادامه توضیحات خود با بیان اینکه آزمون هشتم  آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته از دانشگاه‌های مختلف از جمله شریف، تهران، امیرکبیر و سایر دانشگاه‌های سرآمد در آزمون شرکت کننده داشتیم. این افراد بیشتر از فارغ‌التحصیلان حسابداری، کامپیوتر، برق، عمران، شیمی، معماری و حقوق هستند و برای کاریابی در این آزمون شرکت می‌کنند.
گرگانی تأکید کرد: هشتمین آزمون امسال، در ۹ دسته برای ۲۳۴ شغل برگزار می‌شود که در عین حال این امر به جذب و استخدام باکیفیت‌تر کمک‌ بیشتری خواهد کرد.
 گفتنی است، شرکت‌ها به دبیرخانه برگزارکننده آزمون در رشته‌های مختلف مانند مالی، حقوقی، فنی مهندسی و … اعلام می‌کنند که به نیرو نیاز دارند و جویندگان کار نیز با ثبت‌نام در سایت
inre.ir در آزمون‌های عمومی و تخصصی به صورت آنلاین شرکت می‌کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش - ۰۹ مهر ۱۴۰۳