اخبار

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات:
چهره واقعی رژیم کودک‌کش
نمایان شد
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی شهادت سید حسن نصرالله، رهبر مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و یادآور شد: این جنایت بار دیگر چهره واقعی و سفاک این رژیم کودک‌کش را بر جهانیان نمایان ساخت. در بخشی از پیام ستار هاشمی آمده است: شهادت مجاهد فی سبیل الله، سید مقاومت، رهبر شجاع، دلاور، مؤمن، حکیم و بصیر حزب‌الله لبنان، جناب آقای سید حسن نصرالله به دست رژیم سفاک صهیونیستی باعث تأثر و اندوه بسیار ملت‌های آزاده شد. حسین افشین، معاون علمی رئیس‌جمهور نیز با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

حذف تصاویر رهبر مقاومت
توسط اینستاگرام
 با انتشار خبر شهادت سید حسن نصرالله رهبر جبهه مقاومت، کاربران در گوشه و کنار جهان با قرار دادن عکس این شهید در اینستاگرام، به نشر پیام‌های تسلیت خود پرداختند اما با واکنش عجیب این شبکه اجتماعی مواجه شدند.
به محض قرار گرفتن پست‌های تسلیت و همدردی کاربران شبکه‌های اجتماعی با موضوع شهادت سید حسن نصرالله در فضای مجازی، این عکس‌ها توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام حذف شد. البته این نخستین بار نیست که کاربران با چنین مشکلی مواجه شده‌اند و شبکه‌های اجتماعی پیش از این هم در زمان شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین در سالگرد شهادت ایشان به حذف پست‌ها و تصاویر مربوط به این شهید پرداخته بودند.
 
خبر آماده باش سایبری جعلی است
روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه‌ای، خبر اعلام آماده باش سایبری از طرف سازمان پدافندغیرعامل را «جعلی» اعلام کرد.
به گزارش «ایران»، در این اطلاعیه آمده است: انتشار اخبار مبنی بر اینکه این سازمان اعلامیه‌ای تحت عنوان آماده باش سایبری سطح قرمز برای زیرساخت‌ها منتشر کرده، غیرواقعی و جعلی است.


حمایت از نخبگان با اعطای تسهیلات
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به نخبگانی که به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند و تکنولوژی مورد نیاز دانش‌بنیان‌ها را توسعه دهند، تسهیلات بلاعوض نظیر هزینه تحقیق و توسعه ارائه می‌شود. سیاوش ملکی‌فر با بیان اینکه صندوق نوآوری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار دارد، گفت: تاکنون مبلغی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب انواع خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است. وی افزود: طبق قانون، صندوق نوآوری تنها می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند اما برای حمایت از اندیشمندان، پژوهشگران و دانشمندان جوان و شرکت‌های غیردانش بنیان، از سایر بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور هم استفاده می‌کنیم.


انقلاب دانش‌بنیان‌ها در درمان سرطان سینه
مؤسس یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت سوزنی برای نشانه‌گذاری و تعیین دقیق محل تومور در حین جراحی‌ سرطان سینه خبر داد. به گزارش مهر، فرهنگ‌عابد، مؤسس این شرکت با اشاره به ساخت سوزنی جهت نشانه‌گذاری و تعیین دقیق تومور  جراحی‌های سرطان سینه گفت: این محصول اخیراً در پارک فناوری پردیس رونمایی شده است. تولیدات این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی‌های زنان، زایمان و نازایی است.


ایران رقیب امریکا در فناوری پیشرفته داروهای آهسته رهش
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید داروهای آهسته رهش توانست رقیب امریکا در توسعه فناوری این نوع داروها شود، ضمن آنکه تولید یک داروی درمان ناباروری را در دستور کار دارد که سال آینده در سبد داروهای درمان ناباروری قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، محمدتقی فتحی، مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان، این شرکت را دومین شرکت دارویی دارای فناوری In Situ Forming جهان توصیف کرد و گفت: در حال حاضر این تکنولوژی پیچیده در اختیار ایران و امریکاست.