گاردین در آستانه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: پلیس نیویورک، نتانیاهو را بازداشت کند

جایی برای کودک کش نیست

 از همان ابتدای سخنرانی رهبران جهان در سازمان ملل، موج محاکمه بنیامین نتانیاهو و توقف جنایت‌های او به راه افتاد و رهبران کشورهای مختلف و رسانه‌های مطرح جهان از لزوم بازداشت او در نیویورک سخن گفتند.
روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای در آستانه سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: «نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اهداف نامشخص و متغیری را دنبال می‌کند که پشت همه آنها تلاش برای حفظ قدرت نهفته است.
او نه تنها نباید در سازمان ملل سخنرانی کند، بلکه باید بازداشت و محاکمه شود.» گاردین با بیان مطالب فوق، او را «چهره‌ای خطرناک» دانست که تنها به باقی ماندن در قدرت فکر می‌کند و باید فوراً متوقف شود.
در گزارش گاردین با اشاره به جنایات نتانیاهو آمده است: «این مرد چند نفر دیگر را باید بکشد تا از کار برکنار شود؟»
گاردین با تأکید بر اینکه راهبرد نتانیاهو در جنگ ۲۰۰۶ با لبنان شکست خورده و این بار هم محکوم به شکست است، گزارش داد رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۱۳۰۰ حمله هوایی به لبنان انجام داده، اما نه‌تنها حملات حزب‌الله کاهش نیافته، بلکه تشدید شده و برد حملات نیز افزایش یافته است. صهیونیست‌های ساکن مناطق شمالی اراضی اشغالی هم که به دلیل حملات حزب‌الله خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، نمی‌توانند به این منطقه بازگردند، زیرا خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد و این اقدامات نمی‌تواند صلح در پی داشته باشد.
روز سه‌شنبه نیز رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با مقایسه نتانیاهو با هیتلر، از کشورهای جهان خواست تا روند جنایات او را متوقف کنند.
اردوغان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «باید با یک اتحاد بشری، نتانیاهو و باند جنایتکارش را متوقف کنیم، همان‌طور که هیتلر چندین دهه پیش متوقف شد.»
او با بیان اینکه «دلیل اصلی تجاوز نظامی اسرائیل به ملت فلسطین، برخورداری این رژیم از حمایت نامحدود است»، گفت که رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن تنها مسئولی (اسماعیل هنیه) که با او مذاکره می‌کرد، اثبات کرده خواهان صلح نیست. رژیم صهیونیستی باید به خاطر جنایت‌هایش مجازات شود و بهای خساراتی را که به بار آورده، بپردازد.
او تأکید کرد، باید فوراً آتش‌بس برقرار و تبادل اسرا انجام شود و بدون هیچ مانعی، کمک‌های انسانی به نوار غزه منتقل شود. باید به مردم غزه که در شرایط سخت زندگی می‌کنند، کمک کرد، زیرا با نزدیک شدن به فصل زمستان این شرایط دشوارتر هم می‌شود.
اردوغان تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم را برای تضمین عدالت در قتل‌عام‌ها و نقض‌های جاری اسرائیل انجام خواهیم داد. باید با یک اتحاد بشری، نتانیاهو و باند جنایتکارش را متوقف کنیم، همان‌طور که هیتلر چندین دهه پیش متوقف شد.

 

بــــرش

هاآرتص: اسرائیل «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه به لبنان منتقل کرده است

یک نویسنده صهیونیست گفت کابینه نتانیاهو، «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است.
 «ب- مایکل» نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص درباره تفاوت بین انفجار ۵۰۰۰ بمب در ۵۰۰۰ خانه در لبنان (انفجار اخیر پیجرها) و کار گذاشتن بمب در اتوبوس یا انداختن بمب‌های خوشه‌ای پرسید و نوشت اعضای حزب‌الله لبنان ۵۰۰۰ پیجر دریافت کردند، در حالی که بمب‌های داخل اتوبوس‌ها و بمب‌های خوشه‌ای به همه افراد حاضر در محل آسیب رساند که هر دو اقدام، تروریستی محسوب می‌شود.
این نویسنده در پاسخ به کسانی که او را به خاطر این مقایسه سرزنش کردند، گفت کسانی که پیجرهای انفجاری را فرستاده بودند، کوچک‌ترین فکری نمی‌کردند که این پیجرها کجا منفجر می‌شوند، در دست چه کسانی خواهند بود، پیجرها کجا قرار می‌گیرند، چند نفر در نزدیکی آنها خواهند بود، آیا این پیجرها در یک خواربارفروشی خواهند بود یا در دستان یک کودک کنجکاو، یا در یک پمپ بنزین، یا در دستان یک شریک زندگی.