اخبار

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی
در پی حادثه اندوهبار معدن طبس:
برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهید
در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس و جان‌باختن شماری از کارگران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، بر لزوم بیشترین تلاش برای امدادرسانی به کارگران تأکید کردند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه تلخ و اندوهبار، در معدن زغال سنگ در طبس را که در آن تعدادی از کارگران قربانی یا مصدوم شدند، به خانواده‌های این عزیزان و مردم آن منطقه تسلیت عرض می‌کنم. به مجموعه امداد که از سوی مقامات دولتی برای کمک به محل حادثه رفته‌اند تأکید می‌کنم که بیشترین تلاش خود را مصروف نجات آنان کنند و برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهند. رسیدگی فوری به وضع مصدومان نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد.
سیدعلی خامنه‌ای
اول مهر ۱۴۰۳

پزشکیان در آیین آغاز سال تحصیلی
1404-1403 مدارس:
مدارس به دانش‌آموزان
درس رفاقت و دوستی بدهند
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح روز گذشته یکم مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی 1404-1403 مدارس سراسر کشور در مدرسه زنده‌یاد دکتر حسن عسکری شیرازی در محله یافت‌آباد تهران حضور یافت و با بیان اینکه فردای این کشور را دانش‌آموزان می‌سازند و ما مسئولان باید کاری کنیم که شما دانش‌آموزان مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در این مسیر را به خوبی فرابگیرید، تصریح کرد: شما باید بتوانید و بخواهید که برای ایران افراد مؤثری باشید. رئیس جمهور در این مراسم که رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، افزود: اگر ما مسئولان بستر مناسب تعلیم و تربیت شما دانش‌آموزان را فراهم کنیم و شما خوب درس بخوانید، فردای این کشور قطعاً بهتر از امروز خواهد بود؛ ما به سهم خود تلاش می‌کنیم هر چه در توان داریم برای بهبود و ارتقای ساختار و بسترهای آموزشی کشور انجام دهیم.
پزشکیان با قدردانی از خانواده مرحوم دکتر عسکری شیرازی و همه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: باید کاری کنیم که امکانات آموزش مناسب برای همه مناطق کشور به شکل برابر فراهم شود و از سوی دیگر سازکارهای آموزشی را به شکلی بهبود بخشیم که در مدارس دانش‌آموزانی خلاق، توانمند در کار گروهی، برخوردار از روحیه حل مسأله و دغدغه‌مند برای مردم و جامعه تربیت شوند تا جامعه‌ای متعالی بسازند.
رئیس جمهور گفت: بر این اساس همچنین تلاش خواهد شد که معلمان و مدیران و همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از امکانات برابر و عادلانه برای ارتقای مهارت و توانمندی‌های خودشان برخوردار باشند تا شما دانش‌آموزان بتوانید   استعدادهای خود را در مدارس پرورش دهید. پزشکیان با اشاره به اینکه لازمه ساختن فردای ایران پرهیز از اختلاف، دعوا، وفاق و همدلی است، خاطرنشان کرد: مدارس به دانش‌آموزان درس رفاقت و دوستی بدهند تا آنها بدانند که باید حول هدف ساختن کشور با هم دوست بوده و همکاری کنند. شما به فکر همه کسانی باشید که مشکل یا رنجی دارند و با هدف رفع این مشکلات و رنج‌های مردم، خود را توانمند کنید، تا هیچ کسی در آینده این کشور رنج و مشکل نداشته باشد. رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهی که شما دانش‌آموزان امروز انتخاب می‌کنید، تعیین کننده آینده کشور است، گفت: این شما دانش‌آموزان هستید که باید در وهله اول بخواهید و بعد بیاموزید که راه آبادانی کشور وفاق و همدلی است. امروز مشکل اصلی پیش‌روی ساختن ایران اختلاف درباره مسائل غیرمهم و بی‌مورد است که باعث حذف برخی نیروهای توانمند در مسیر سازندگی کشور شده است. اختلاف هم باعث کاستن از توان ما برای سازندگی کشور می‌شود و هم ما را در برابر دشمنان تضعیف می‌کند، لذا در مدارس همکاری، همدلی و هم‌افزایی را یاد بگیریم تا با همه توان و قدرت برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در برابر بدخواهی دشمنان بایستیم.

سخنگوی دولت:
بخشی از معوقات معلمان واریز شد
سخنگوی دولت گفت: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد. سیده فاطمه مهاجرانی در حاشیه مراسم نواختن زنگ مدرسه‌ای در شرق تهران درباره اینکه آیا کمبود معلم داریم یا خیر؟ گفت: سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم . همکاران ما در آموزش و پرورش مجبورند به جهت کمبود معلم، کلاس‌ها را فشرده‌سازی کنند تا کلاسی بدون معلم نباشد اما طبیعتاً آن کیفیتی که مد نظر است، با افزایش سرانه افراد در کلاس محقق نخواهد شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳