بازی در کوه‌های بیستون

اگر شما هم از علاقه‌مندان تاریخ، بویژه تاریخ ایران‌زمین هستید و ازسوی دیگر، فردی ماجراجو و دنبال هیجان هستید، بی‌شک یک بازی جذاب می‌تواند برای‌تان تجربه‌ای لذتبخش را رقم بزند. از میان بازی‌هایی با موضوع تاریخ، شاید بتوان «افسانه بیستون» را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از بقیه دانست. این بازی بر‌اساس کتاب «خسرو و شیرین» ساخته شده است؛ کتابی که یکی از شاهکارهای ادبیاتی تاریخ ایران‌زمین محسوب می‌شود و آن را شاعر بزرگ این سرزمین، حکیم نظامی گنجوی به صورت شعر نوشته است. «افسانه بیستون» مورد توجه بازار خارجی هم قرار گرفته است و با واکنش‌های مثبتی از سوی این بازارها روبه‌رو شده است.
داستان این بازی حول محور مردی کوه‌شکن است که در محیطی عجیب و غریب از خواب بیدار می‌شود. وی نام خود را به یاد ندارد و در دل یک جنگل شروع به حرکت می‌کند. او درختی را پیدا کرده و با چشیدن طعم میوه انار به جهان دیگری پا می‌گذارد. وقتی قهرمان قصه به خودش می‌آید، به‌سرعت می‌فهمد که نامش فرهاد است.
‌همان‌طور که می‌بینید، قصه بیستون از زاویه فرهاد روایت می‌شود؛ شخصیتی که نقش فرعی منظومه خسرو و شیرین است. انتخاب فرهاد در مرکز داستان، تصمیم هوشمندانه‌ای بوده و توجه بازیکن را به خود جلب می‌کند، فرهاد باید در سرزمینی که توسط نیروهای اهریمنی تصرف شده، به دنبال هویت و خاطرات خود بگردد. در طول بازی فرد بازیکن باید تلاش کند تا با غلبه بر نیروهای تاریکی و منفی از بخش‌های مختلف بازی عبور کند. گفتنی است که گرافیک بازی بسیار هیجان‌انگیز و زیباست و شما می‌توانید لحظات جالبی را در طول بازی تجربه کنید. این بازی را می‌توانید از بازارهای داخلی به صورت رایگان بارگذاری کنید.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳