وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد

بهبود کیفیت اینترنت در دستور کار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در دبیرستان فرزانگان گفت: هوش مصنوعی پیوند ناگسستنی با ریاضیات و آمار دارد و یکی از مهم‌ترین دروسی است که باید امروز مدنظر قرار گرفته شود. بنابراین فارغ از اینکه دانش‌آموزان چه رشته‌ای را برای آینده شغلی خود انتخاب و دنبال می‌کنند، باید بدانند که استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی لاجرم اتفاق خواهد افتاد.
به گزارش ایرنا، ستار هاشمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: توجه به دروس ریاضی را مدنظر قرار دهید زیرا این امر در تمامی مسیر همراه شما خواهد بود. وی درباره ورود رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدارس نیز اظهارکرد: با آموزش و پرورش در حال تعامل هستیم تا این اتفاق که تکلیف ما به شمار می‌رود، رخ دهد. هاشمی از دانش‌آموزان خواست برای حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های این فضا برنامه‌ریزی مشخص داشته باشند. وی افزود: گاه فرزندان ما از این فضا بدون هدف و با زمان زیاد استفاده می‌کنند که باعث می‌شود در پایان روز احساس خوبی نداشته باشند اما برنامه‌ریزی، می‌تواند این مشکل را حل کند.

پیگیری وضعیت اینترنت
وزیر ارتباطات درباره اقدامات در دستور کار به منظور بهبود کیفیت اینترنت هم گفت: در بحث‌ ارتباطات ما قائل به افزایش کیفیت هستیم و تیمی را برای این موضوع تشکیل داده‌ایم که در حال بررسی ابعاد مختلف هستند. تعدادی از گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات کشور بویژه در بخش‌های بین استانی شناسایی شده‌اند که تقویت آنها در دستور کار قرار دارد.
هاشمی درباره برنامه مشخص خود برای بهبود تجربه کاربری اینترنت گفت: درباره این بحث، دو نگاه تقویت نظارت‌ها در این زمینه و تقویت زیرساخت‌ها وجود دارد که در دوره جدید، هر دو را با جدیت پیگیری خواهیم کرد. وی تصریح‌کرد: رئیس‌جمهور نیز مطالبه‌ای مردم در حوزه اینترنت را مرتب در جلسات هیأت دولت دنبال کرده و بر آن تأکید می‌کند و ما مکلف هستیم که مسأله را پیگیری کنیم.
هاشمی درباره رفع فیلتر هم خاطرنشان کرد: محور بررسی این مسأله، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است و تاکنون سلسله جلساتی در این زمینه برگزار شده است. پیگیری این موضوع در دستور کار است اما اجازه دهید آن را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.

رونمایی از طرح «کارتوشه»
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان هم روز گذشته با حضور در یکی از دبیرستان‌های سمپاد تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد.
حسین افشین اظهار داشت: این طرح ترکیبی از تجربه و دانش است و دانش‌آموزان مدارس سمپاد از زمان وارد شدن به دانشگاه‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شوند تا کارآموزی خود را در این شرکت‌ها سپری کنند. این طرح موجب‌ می‌شود دانشجویان دانش خود را به عمل تبدیل و تجربیات کاری کسب کنند.
وی تأکید کرد: این طرح موجب‌ می‌شود نسل بعدی فارغ‌التحصیلان ما در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی و تجربی علاوه بر آن‌که از سطح علمی بالایی برخوردار می‌شوند، از سطح تجربی بالایی هم برخوردار شوند.
پیش از این سلمان افقهی، قائم مقام سابق رئیس بنیاد ملی نخبگان اعلام کرده بود برای رصد و پایش نخبگان، دفتر فراجا در این بنیاد مستقر می‌شود اما در این مراسم معاون علمی رئیس‌جمهور تأکید کرد در این دوره هیچ طرحی برای استقرار دفتر فراجا در بنیاد نداریم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳