در گام نخست مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام شد

پیگیری‌های دیپلماتیک برای ایجاد اتحاد جهانی

اقدام رژیم صهیونیستی برای افزایش تنش و گسترده‌تر کردن آتش جنگ در منطقه که در روزهای پایانی هفته گذشته با دست یازیدن این رژیم به موج گسترده‌ای از جنایت و کشتار تروریستی همراه بود، بی‌پاسخ نخواهد ماند. هدف قرار دادن غیرنظامیان در لبنان که در خلال آن سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز هدف ترور کور صهیونیست‌‌ها قرار گرفت و دچار جراحاتی شد، در امتداد اقدامات تروریستی پیشین این رژیم از جمله حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران؛ سلسله اقداماتی بود که رژیم صهیونیستی را در معرض پاسخ قطعی و حتمی و در عین حال حساب‌شده ایران قرار داد.
با این حال در این مقطع که سیاست اصلی ایران بر جلوگیری از تحقق اهداف شوم این رژیم برای منطقه دارد، آنچه در گام نخست در دستور کار قرار دارد پیگیری اقدامات حقوقی و بین‌المللی و ایجاد اتحاد میان کشورها بویژه کشورهای اسلامی برای اتخاذ رویکرد واحد در مقابل رژیم صهیونیستی است. اتحادی که به تعبیررهبر انقلاب با تأسی به قدرت درونی جوامع اسلامی و از طریق قطع کامل ارتباطات اقتصادی – سیاسی همه کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی نه فقط پاسخی اساسی به جنایات آن است که سقوط حتمی‌اش را تسریع خواهد کرد.

اقدامات دیپلماتیک
 برای مقابله با اسرائیل
اقدامات حقوقی در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و دعوت از جامعه بین‌الملل برای همصدایی در مقابله با آن که با انجام رایزنی‌های بین‌المللی، ارسال نامه اعتراض رسمی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و گزارش به کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.
همچنین امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت پیرامون حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان که به خواست لبنان و الجزایر برگزار شده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای پیگیری مسئولیت حمله رژیم اسرائیل علیه سفیر خود در لبنان تلاش خواهد کرد و حق خود را طبق حقوق بین‌الملل برای اتخاذ تمام تدابیر لازم جهت پاسخ به این نقض فاحش محفوظ می‌دارد.
تروریسم صهیونیستی
 در معرض پاسخ کوبنده جبهه مقاومت
پاسخ به رژیم صهیونیستی اما به یقین محدود به اقدامات دیپلماتیک نخواهد بود. چنانکه سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در پیامی به سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان تصریح کرد: اقدام تروریستی در لبنان بدون تردید از سر استیصال و شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی بوده و بزودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت، شاهد نابودی کامل این رژیم سفاک و جنایتکار خواهیم بود.