رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

می‌توانیم رژیم صهیونیستی را سر جای خود بنشانیم


 رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم رژه نیروهای مسلح، با تأکید بر اینکه امروز می‌توانیم با اقتدار از کشورمان دفاع کنیم، اعلام کرد که با وحدت کشورهای اسلامی قادریم منطقه خود را نیز در صلح حفظ کرده و رژیم خونخوار صهیونیستی را سر جای خود بنشانیم. مسعود پزشکیان در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: وحدت نیروهای نظامی، مردمی و همه مردم عزیز ایران اسلامی بود که توانست تجاوز ناجوانمردانه‌ای را که از سوی کشورهای استعمارگر برای نابودی ایران و انقلاب اسلامی طراحی شده بود، خنثی کرده و به ناامیدی بکشاند.
وی با تجلیل از 8 سال فداکاری نیروهای مسلح، نیروهای مردمی و همه مردم ایران در سرتاسر کشور که امید دشمن به نابودی انقلاب اسلامی را ناامید کرد، افزود: به فرموده مولای متقیان حضرت علی(ع) نیروهای مسلح باعث عزت و امنیت و نماد وحدت و انسجام کشور هستند.

هیچ اهریمنی جرأت فکر به تجاوز را ندارد
پزشکیان با بیان اینکه تمام دنیای استکبار تلاش کرد نگذارند انقلاب اسلامی ملت ایران ادامه یابد، اما حضور مردم، رزمندگان، ارتش قهرمان و سپاه مقتدر ما باعث شد که با عزت از این آب و خاک دفاع شود، تصریح کرد: امروز قدرت دفاعی ایران اسلامی در عرصه توان دفاعی و بازدارندگی به چنان رشد و سطحی رسیده که هیچ اهریمنی حتی جرأت و جسارت اینکه فکر تجاوز به ایران در ذهنش خطور کند، ندارد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: این عزت و بزرگی حاصل از جان گذشتگی رزمندگان و تلاش نخبگان جوانی است که توانسته‌اند ما را به جایگاهی در عرصه دفاعی و قدرت بازدارندگی برسانند که برای تسلیح و تجهیز نیازی به دیگران و دشمنان
 نداریم. وی افزود: قدردان همه فرماندهان، رزمندگان و نیروهای مسلح کشور در اقصی نقاط میهن اسلامی هستیم که باعث امنیت، سربلندی و عزت کشور هستند.

اگر نیروهای مسلح نبودند ایران امن نبود
پزشکیان با بیان اینکه اگر این نیروهای مسلح مقتدر و توانمند نبودند، امروز ایران امن نبود و کشور و مردم امنیت و آرامش نداشتند، گفت: فرماندهان، نظامیان، ارتشیان، سپاهیان، دریاداران و نیروهای هوایی و زمینی که قدرت و اقتدار ما را در زمین و آسمان و دریا با عزت و سربلندی حفظ کرده و ارتقا می‌دهند، مایه افتخار، عزت و زینت ما و ایران اسلامی هستند.
 رئیس جمهور ادامه داد: امروز با اقتدار می‌توانیم به همه دنیا اعلام کنیم که ما علاوه بر آنکه قادریم از کشور خودمان دفاع کنیم، با وحدت و انسجام با کشورهای اسلامی و همراهی این عزیزان، قادریم منطقه خود را نیز در صلح و امنیت و آرامش حفظ کرده و عزت و سربلندی جامعه اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم و رژیم خونخوار، غاصب و نسل‌کش صهیونیستی را که نه به زن و بچه‌ها رحم می‌کند و نه به پیر و جوان، با وحدت و انسجام سر جای خود بنشانیم.
پزشکیان با بیان اینکه اگر امت اسلامی وحدت داشته باشد، رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود این‌گونه بی‌محابا جنایت کند، گفت: به وجود همه شما عزیزان نیروهای مسلح و رهبر عزیز انقلاب اسلامی که با تدابیر و نگرش عمیق خود باعث و بانی چنین عزت و سربلندی است افتخار می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد قدرت و سربلندی نظام اسلامی را با تقویت و پشتیبانی از شما عزیزان همچنان حفظ کرده و ارتقا بخشیم.

 

بــــرش

رونمایی از پهپاد انتحاری با برد 4 هزار کیلومتر

در مراسم دیروز علاوه بر رژه یگان‌های نمونه ارتش، سپاه و فراجا، از تجهیزات دفاعی جدید نیروهای مسلح هم رونمایی شد. پهپاد «شاهد B136» به عنوان جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه پاسداران از جمله این تجهیزات بود. این پهپاد نسبت به دیگر پهپادهای خانواده شاهد از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است که برد پروازی 4 هزار کیلومتر از جمله آنهاست. موشک دوربرد و نقطه‌زن «جهاد» جدیدترین موشک بالستیک، دوربرد و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که برای نخستین بار در رژه روز گذشته به نمایش درآمد. این موشک سوخت جامد با سرجنگی شدیدالانفجار از سوی دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده و برد آن هزار کیلومتر اعلام شده است. همچنین در این رژه چندین موشک بالستیک دیگر، شامل 2 تیر موشک خیبرشکن، 2 موشک فتاح، 4 موشک حاج قاسم، 2 موشک قدر اچ، 2 موشک عماد، 3 موشک خرمشهر و 4 موشک سجیل به نمایش درآمد.

 

بــــرش

رژه اقتدار در خلیج فارس

بزرگترین رژه دریایی نیروهای مسلح ایران با شرکت ناوشکن‌ها و شناورهای نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز برگزار شد.
در این آیین علاوه‌بر یگان‌های پیاده (زمینی)، هوایی، محمول خودرویی و عملیات چتربازی، ۵۸۰ یگان شناور سطحی و زیرسطحی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین رژه رفتند.رژه هوایی با مشارکت یگان‌های پروازی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و با حضور جنگنده‌های اف ۴، اف ۲۷، سوخو ۲۲، یاک ۱۲، توکانو و بالگردهایSh، Rh و ۲۱۲ برگزار شد.
همچنین در رژه دریایی انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح، هاورکرافت‌ها، قایق‌های تندرو و شناورهای بسیج مردمی نیز حضور داشتند.
در این مراسم تجهیزات و سامانه‌هایی مانند؛ سامانه موشکی شلمچه و مرصاد، سامانه سوم خرداد، موشک‌های ذوالفقار، دزفول، هرمز یک، خلیج فارس، موشک‌های حرارتی‌ام ۷، موشک‌های راداری‌ام ۹، سامانه موشکی ولایت ۲، ۴ و ۵، اژدر والفجر، موشک‌های غدیر و نصیر، رادار ۲۰۳۱، سامانه پهپادی آرش، کرار و ابابیل به نمایش گذاشته شد.
هچنین پرواز ۲۳ فروند جنگنده‌ پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس و اجرای عملیات نفوذ از راه هوا به‌صورت گروه‌های عملیات ویژه چتربازی سقوط آزاد و راپل تاکتیکی نیروهای عملیات ویژه دریایی ارتش و سپاه از دیگر برنامه‌های این رژه ملی بود.
هدف این رزمایش و رژه بزرگ دریایی، نمایش اقتدار و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و نمایش وحدت و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان عنوان شده است.در این مراسم امیر آشتیانی وزیر سابق دفاع  در سخنانی اظهار کرد: ایران سرنوشت هر سناریویی از سوی دشمن را تغییر خواهد داد و‌ تنبیه رژیم صهیونیستی در دستور کار است.وی تصریح کرد: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان که جامعه جهانی را به مخاطره انداخت باب جدیدی را در کشتار جمعی ظاهر ساخت؛ نه تنها هیچ دستاوردی برای آنان نداشته، بلکه شرایط را برای این رژیم جعلی سخت‌تر خواهد کرد.