اعتراضات علیه نتانیاهو بعد از کشته شدن 6 اسیر صهیونیست شدت بیشتری به خود گرفته است

اشغالگران علیه اشغالگر

گروه جهان/ پس از کشف اجساد شش اسیر صهیونیست در نوار غزه، تظاهرات ضد نتانیاهو و دولت راستگرای او شدت گرفته است. در تازه‌ترین رخداد، خانواده‌های اسرای صهیونیست با قرار دادن ۲۷ تابوت- مطابق تعداد اسرایی که تاکنون در غزه کشته شده‌اند- در یکی از میدان‌های تل‌آویو، خواستار آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس شدند.
طبق گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این تظاهرات، درگیری‌هایی بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان بعد از بستن مسیر «ایالون» در تل‌آویو رخ داد.
تظاهرات شهرک‌نشینان از زمان جنگ غزه ادامه داشته و معترضان خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل شکست در جنگ کنونی غزه و عدم حمایت از اسرا هستند.
بر اساس گزارش الجزیره، معترضان با برگزاری تظاهرات در اراضی اشغالی تأکید کردند که بعد از بازگشت اجساد شش اسیر دیگر از نوار غزه، تل‌آویو باید به یک توافق با نیروهای فلسطینی دست پیدا کند. این چندمین تظاهرات پی در پی خانواده‌های اسرای صهیونیست است که در اعتراض به سنگ‌اندازی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر تبادل اسرا با نیروهای فلسطینی برگزار می‌شود.
 
نتانیاهو و کیسه‌های سیاه مرگ
روز گذشته گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، ویدئویی از آخرین سخنان «الموگ ساروسی» اسیر صهیونیست که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شد، منتشر کرد. این اسیر در پیامی پیش از کشته شدن گفته بود: من و دیگر اسرا، بارها در معرض حملات از هر نقطه قرار داریم. وی افزود کابینه اسرائیل، ارتش و دستگاه‌های امنیتی آن در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) شکست خوردند و ما را نادیده گرفتند.
این اسیر صهیونیست تأکید کرد که کابینه «اسرائیل» و ارتش آن در عملیات دروغین آزادسازی در خلال تجاوز زمینی به غزه شکست خوردند. وی در آخرین جملات خود پیش از کشته شدن در حمله ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما را به خانه‌هایمان برگردانید، زندگی ما و دیگر شهروندان، بیهوده نیست.
قسام همچنین در پیامی جدید با درج تصویری از نتانیاهو که کیسه‌ای سیاه در دست دارد، خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه گفت: «اجسادی در کیسه‌های مشکی، نتانیاهو این گونه فرزندان‌تان را بازمی‌گرداند.»
پدر و مادر «هرش گولدبرگ بولن» اسیر امریکایی-اسرائیلی که اخیراً در نوار غزه کشته شد نیز در واکنش به پخش سخنان او توسط گردان‌های قسام تأکید کردند: این باید ندای آخر و هشداری فوری به جهانیان برای اتخاذ تدابیر لازم جهت آزادی ۱۰۱ اسیر باقی مانده در غزه باشد قبل از اینکه زمان بگذرد و دیر شده باشد. پیش از این گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس فیلم‌ها و تصاویری را از برخی از این اسرا قبل از مرگ‌شان منتشر کرده بود که در آن تأکید کرده بودند کابینه نتانیاهو آنها را رها کرده است و برای قتل عمدی آنها تلاش می‌کند تا مانع تبادل اسرا شود.
پس از کشف اجساد این شش اسیر، انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست در پیامی خطاب به نخست وزیر این رژیم گفت که «عذر و بهانه بس است، اکنون زمان آزادی اسراست.» ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته مدعی شده بود که نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت داخلی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به اسرائیل بازگرداندند. «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز کابینه نتانیاهو را مسئول مرگ اسرای اسرائیلی در غزه دانست و گفت: آنها (دولت راستگرا) به جای معامله، به بازی سیاسی می‌پردازند و به جای نجات اسرا، آنها را دفن می‌کنند و به جای به‌کارگیری تمام تلاش‌ها برای بازگرداندن اسرا، نتانیاهو نهایت تلاشش را برای ماندن در قدرت به کار می‌گیرد. کابینه فجایع، اسرائیل را دفن می‌کند.

 

بــــرش

نتانیاهو: آتش‌بسی در کار نیست
بنیامین نتانیاهو در مورد آتش‌بس و توافق در مورد مبادله اسیران به فاکس نیوز گفت: «هیچ توافقی در حال انجام نیست و متأسفانه موعد آن هم نزدیک نیست.» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌های سی‌ان‌ان و دیگران مبنی براینکه «دولت امریکا معتقد است ۹۰ درصد مسیر توافق پیموده شده است» رد کرد و گفت: این نادرست است. یک داستان، یک روایت وجود دارد که معامله‌ای وجود دارد. نتانیاهو که با اتهامات فزاینده‌ای مبنی بر اینکه عمداً توافق با حماس را مسدود کرده مواجه است، مدعی شد: «حماس با هیچ چیز موافق نیست. نه با کریدور فیلادلفیا، نه به اصول مبادله اسیران؛ پس این فقط یک روایت غلط است.»
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز با استناد به سندی که به دست آورده، گزارش داد که نتانیاهو در ماه ژوئیه با ارائه مجموعه‌ای از خواسته‌های جدید عملاً پیش‌نویس توافقنامه اسیران و آتش‌بس را برجسته کرد.
چندین خبرگزاری، از جمله سی‌ان‌ان، از خواسته‌های نتانیاهو در اواخر ماه ژوئیه گزارش داده‌اند، اما این اولین بار است که سند اسرائیلی به طور کامل به دست می‌آید. نتانیاهو در مصاحبه با فاکس نیوز، اتهامات مربوط به مانع‌تراشی در توافق را رد کرد و مدعی شد: «مانع پایان این جنگ، حماس است. مانع آزادی گروگان‌ها حماس است، من نیستم.»
در همین حال، حماس، نتانیاهو را به استفاده از «فرار و مانورهای فریبنده» برای اجتناب از دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس متهم کرده است. خلیل الحیه، رئیس تیم مذاکره‌کننده این سازمان در سخنانی که در تلگرام منتشر شد، گفت: «سلسله طفره‌روی‌ها و مانورهای فریبنده نتانیاهو برای فرار از تعهد به توافق بر سر آتش‌بس، اکنون به طور کامل در معرض دید میانجی‌گران قرار گرفته است.»