آغاز به‏کار معاملات خودرو در سکوهای خصوصی

ا همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت راهبردی قوه قضائیه، بخش خصوصی و فراجا، خرید و فروش الکترونیکی خودرو در بستر سکوهای بخش خصوصی امکانپذیر شد.
به گزارش «ایران»، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) در جمع خبرنگاران بیان کرد: بحث معاملات تجاری کشور در حوزه‏های مختلف اهمیت زیادی دارد و یکی از آنها مربوط به خودرو است. تجارت الکترونیکی برای این حوزه ظرفیت اعتماد و شفاف‏سازی را ایجاد می‏کند. وی گفت: این سکوها قرار نیست انحصاری باشند، بلکه شرکت‏هایی که در این حوزه کار می‏کنند رویکرد بخش خصوصی را دارند و مردم می‏توانند انتخاب کنند که به شکل سنتی کار خود را پیش ببرند یا به شکل دیجیتال و امروزی.
این مسئول با بیان اینکه امیدوارم بزودی شاهد فعالیت سکوهای جدید در حوزه بازار الکترونیکی خرید و فروش الکترونیک خودرو باشیم، درباره نحوه کارکرد این سامانه گفت: یکی از این سامانه‏ها در واقع بستری برای ایجاد یک قولنامه الکترونیکی خودرو است. در این سامانه خریدار و فروشنده پس از ثبت معامله خود، کدی از فراجا دریافت می‏کنند که معامله را امن می‏کند و این سامانه اکنون آماده بهره‏برداری است. کلاهدوزان اضافه‏کرد: سامانه دیگر برای کاهش هزینه‏ها، افزایش سرعت معامله و کاهش کلاهبرداری توسعه داده شده است. در این سامانه امکاناتی برای کسب و کارهایی که معاملات خودرو را به شکل سنتی انجام می‏دهند در نظر گرفته شده است که بتوانند از پنل خودشان استفاده کنند. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان‏کرد: در این سیستم پشتیبانی 24 ساعته وجود دارد. در ادامه این مراسم از امکان برگزاری مزایده‏های اجرای ثبت قوه قضائیه نیز رونمایی شد.
صابر مهری نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه درباره امکان برگزاری مزایده‏های اجرای ثبت قوه‏قضائیه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) گفت: قوه قضائیه ابر پروژه‏ای را تحت عنوان هوشمندسازی فرآیندهای خود طی کرد که یکی از آنها مزایده‏های اجرای ثبت است.
وی بیان داشت: روزانه 2 میلیون تردد در مجمع‏های قضایی انجام می‏شود و بخش قابل توجهی از این ترددها امکان الکترونیکی شدن دارند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳