اخبار

جهش خرید تضمینی گندم
دولت از ابتدای فصل برداشت تاکنون با همکاری کشاورزان و مباشرین بیش از 11.7 میلیون تن گندم خریداری کرده است.
سید سعید راد مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ازثبت بالاترین میزان خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: امسال با رشد 16 درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته، بالاترین میزان خرید تضمینی محقق شد که نسبت به سال‏های گذشته بی‏سابقه بوده است. وی با معرفی 10 استان برتر خرید تضمینی گندم، افزود: بیشترین حجم خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‏های خوزستان، کردستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان و خراسان رضوی است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: با توجه به این میزان حجم خرید، استان‏های گلستان و اصفهان در خرید تضمینی گندم رشد 100 درصدی، خراسان شمالی رشد 81 درصدی، مرکزی رشد 75 درصدی و همدان رشد 72 درصدی نسبت به سال گذشته داشتند.به گفته راد، برخی استان‏های کشور رشد بین 21 تا 40 درصدی در خرید گندم تجربه کرده‏اند.

رشد 103 درصدی خدمات بندری
نزدیک به 5 هزار و 800 کیلومتر مرز آبی در کشور وجود دارد و بیشتر صادرات کشور و تجارت از طریق دریا انجام می‏شود. در نتیجه توجه به بحث اقتصاد دریامحور موضوع مهمی است که توجه ویژه‏ای هم به آن شده است. محمدحسین علامه، مدیرکل برنامه‏ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر هم وارد بحث اقتصاد دریامحور شده و در دوره قبل هم اقدامات مهمی در این حوزه انجام داده‏ایم، به طوری که بیش از 103 درصد پیشرفت در برنامه‏های پیش‏بینی شده داشتیم و در این بخش سازمان بنادر به اهداف خود توجه ویژه دارد. ظرفیت کانتینری کشور به 7.8 میلیون رسیده و این ظرفیت را تا 9 میلیون افزایش خواهیم داد.


احداث 17 هزار مگاوات نیروگاه‏ توسط بخش صنعت
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در راستای اجرای تفاهمنامه وزارتخانه‏های صمت و نیرو برای ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن، راهبری تأمین انرژی برق پایدار را دنبال می‏کند و اکنون ظرفیت ساخت نیروگاه‌ها توسط بخش صنعت از 17 هزار مگاوات عبور کرده است. در حال حاضر طرح احداث نیروگاه‏های صنایع در استان‏های اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است.این نیروگاه‌ها برای جبران ناترازی صنعت برق توسط صنایع ساخته می‌شوند.

1500 مرکز جوار و بین‏کارگاهی راه‏اندازی می‏شود
659 مرکز و بیش از 4800 کارگاه آموزشی، بیش از 36 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‏ای آزاد و 40 هزار مربی در بخش دولتی و خصوصی ظرفیت‏های سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور را تشکیل می دهند که در برقراری عدالت آموزشی بسیار مؤثر است. مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور، تدوین بیش از 11700 استاندارد مهارتی، ارائه آموزش‏های مهارتی به 5 میلیون و 200 هزار نفر با رشد 34 درصدی، سنجش صلاحیت حرفه‏ای 4 میلیون و 100 هزار نفر با رشد 51 درصدی، رشد 1194 درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و واگذاری بیش از 60 درصد از مأموریت‏های ذاتی سازمان به بخش خصوصی و... در دو سال اخیر نسبت به مدت مشابه را از عملکرد درخشان سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور در بخش‏های دولتی و خصوصی عنوان کرد. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور با بیان اینکه یکی از حوزه‏هایی که با افتخار تحریم‏ها را شکست، صنایع کشور بوده است، تصریح کرد: راه‏اندازی 1500 مرکز جوار و بین‏کارگاهی تا پایان سال در راستای برقراری ارتباط بین آموزش و صنایع، یکی از راهبردهای اساسی این سازمان است که متناسب با شعار سال محقق می شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳