دیگه‌چه‌خبر؟

عملیات روانی یک کانال جعلی؛ این‌بار علیه 
سفیر ایران در لبنان
 خبر اول اینکه، یک کانال تلگرامی در یک عملیات روانی و برای چندمین بار پیاپی و این‌بار به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادعایی درباره آقای‌امانی سفیر ایران در لبنان مطرح کرده است که بنابر گزارش تسنیم، مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل چنین ادعایی را فیک دانسته است.
این کانال تلگرامی که عنوان یکی از شبکه‌های صداوسیما را برای خود جعل کرده است، بعد از ترور شهید هنیه تاکنون حداقل چهار ادعای دروغ در قالب عملیات روانی مطرح کرده است؛ این کانال تلگرامی ابتدا، ادعایی به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مطرح کرد؛ سپس برای صحه گذاشتن روی ادعای اولیه، مصاحبه‌ای خیالی به نقل از سردار تولایی را بازنشر کرد و در ادامه توئیت‌های خیالی از کسانی که آنها را خبرنگار لبنانی یا صهیونیستی می‌نامید بازنشر کرده و حتی مدعی فرار سفیر ایران به سرزمین‌های اشغالی شد. این کانال تلگرامی بعد از ترور شهید هنیه، ادعایی را به نقل از سازمان اطلاعات سپاه مطرح کرده و مدعی شده بود که اطلاعات سپاه یک مقام دولتی را درباره پرونده شهید هنیه احضار کرده است که همان‌روز یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه آن گزارش را فیک و جعلی خواند.
 مجتبی‌امانی سفیر ایران در لبنان در توئیتی که دیروز چهارشنبه منتشر شد درباره چرایی دستپاچگی رسانه‌های صهیونیستی، نوشت: این شایعات توسط شبکه‌های جنگ روانی اسرائیلی و از ترس پاسخ ایران ساخته شده و ارزش پاسخگویی ندارد.

محمد خزایی آزاد شد
 خبر دیگر اینکه،محمد خزایی از بازداشت‌شدگان حج امسال پس از آزادی از زندان عربستان سعودی، روز گذشته به کشور بازگشت.
محمد خزایی دانشجوی دکترای حقوق عمومی، ۳۰ خردادماه هنگام نماز مغرب در مسجدالحرام توسط مأموران عربستان به‌خاطر انتشار چند پست در حساب شخصی ایکس خود و دردست‌داشتن پرچم فلسطین، بدون دادگاه به مدت 70 روز زندانی شده بود.

تشکیل پرونده برای رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری
 خبر رسیده که،  در پی کشف حجاب یک کارگردان زن و یک بازیگر سینما در یک مکان عمومی، دادستان تهران علیه آنها اعلام جرم کرد.
این کارگردان زن و دخترش در نشست نقد و بررسی یک فیلم بدون رعایت حجاب حضور پیدا کرده بودند.
در پی این اقدام، ضمن اعلام جرم، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

هراس صهیونیست‌ها 
از دیپلماسی ایران
 دست آخر اینکه، بعد از تشکیل دولت جدید ایران به ریاست دکتر «مسعود پزشکیان»، رسانه‌های عبری درباره تقویت نقش ایران در منطقه و عرصه بین‌المللی ابراز نگرانی و اعلام کردند که ایران تهدیدی چند بعدی برای اسرائیل است.
در همین رابطه روزنامه عبری اورشلیم پست اعلام کرد که با روی کار آمدن «عباس عراقچی» به عنوان وزیر خارجه جدید ایران این کشور در سطح دیپلماتیک نیز تهدیدی جدی علیه اسرائیل در منطقه به وجود می‌آورد و ایران یک تهدید چند بعدی برای اسرائیل است. این رسانه صهیونیستی افزود: عباس عراقچی به عنوان وزیر خارجه جدید ایران، به سرعت برای تقویت نقش این کشور در منطقه اقدام کرد؛ آن هم در زمانی که ایران همچنان با قدرت نظامی خود، اسرائیل را تهدید می‌کند. رسانه مذکور عبری افزود که این اقدام عراقچی بیانگر حمله و تهدید چند جانبه ایران در سطوح مختلف علیه اسرائیل است و عراقچی تجربیات فراوانی دارد و فضای دیپلماتیک برای او جدید نیست. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست درباره روابط ایران با کشورهای منطقه و تقویت این روابط، ابراز نگرانی و اعلام کرد که هدف ایران ایجاد یک حلقه آتش در اطراف اسرائیل و انزوای دیپلماتیک آن است. دیدارهای دیپلماتیکی که این هفته ایران داشت، بخشی از این دستور کار گسترده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳