حوادث جهان

سیل نیجریه  ۴۹ کشته و هزاران آواره برجا گذاشت
 آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه اعلام کرد در پی بارش شدید باران که باعث جاری شدن سیل در شمال شرق این کشور شد، دست کم ۴۹ نفر کشته و هزاران نفر دیگر نیز آواره شده‌اند.به گزارش الجزیره، «مانزو ازکیل»، سخنگوی آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه گفت سه ایالت در شمال شرق این کشور بشدت تحت تأثیر سیل قرار گرفته و ۴۱ هزار و ۳۴۴ نفر آواره شده‌اند.سیل همچنین زمین‌های کشاورزی را تخریب کرده و حدود ۶۹۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است.
 
 9 کشته در تصادف زنجیره‌ای قاهره
  تصادف زنجیره‌ای در جنوب قاهره، پایتخت مصر، حداقل ۹ کشته و ۷ زخمی برجا گذاشت.
 به گزارش الجزیره، مقامات استانی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در یک تصادف زنجیره‌ای در استان فیوم، در جنوب قاهره، پایتخت مصر، حداقل ۹ نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. در این بیانیه آمده است که نیروهای حفاظت مدنی برای انتقال اجساد به محل حادثه شتافتند و آمبولانس‌ها مجروحان را به بیمارستان دولتی فیوم منتقل کردند.
 بر اساس گزارش‌های تلویزیون دولتی نیل، بررسی‌های اولیه نشان داد که یک تریلر با چندین وانت و خودروهای شخصی برخورد کرده و راننده تریلر بازداشت شده و تحت آزمایش مواد مخدر قرار خواهد گرفت.
 تصادفات جاده‌ای سالانه جان هزاران نفر را در مصر می‌گیرد که به دلیل سرعت غیرمجاز، بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و نگهداری ضعیف جاده‌هاست.

خشونت و آشوب در جشنواره خیابانی لندن
 پلیس انگلیس از چاقوکشی و جنایات و خشونت‌های متعدد در جریان برگزاری جشنواره خیابانی ناتیگ هیل لندن خبر داد که در نتیجه تعداد زیادی مجروح و صدها نفر دستگیر شدند.
برخی اقدامات خشونت‌آمیز و دستگیری در حاشیه یک جشن بزرگ در منطقه ناتینگ هیل لندن، پایتخت انگلیس رخ داد. پلیس این جشنواره خیابانی را با هزاران نیروی امنیتی خود زیر نظر داشت، اما نتوانست از چاقوکشی و جنایات متعدد دیگر جلوگیری کند.
پلیس این کلانشهر انگلیس اعلام کرد ظرف دو روز، 35 افسر مجروح شده و 230 نفر به دلیل جرایم مختلف دستگیر شدند. دو قربانی خشونت پس از حمله با چاقو هم در این جشنواره در معرض خطر مرگ قرار گرفتند، از جمله یک مادر 32 ساله که با کودک خردسال خود در این جشنواره حضور داشت.کارناوال ناتینگ هیل که توسط مهاجرانی از کارائیب بیش از 50 سال پیش راه‌اندازی شده، یکی از بزرگترین جشنواره‌های خیابانی در اروپا به حساب می‌آید.
 به گفته رسانه‌های بریتانیایی، این جشنواره در آخر هفته حدود یک میلیون بازدیدکننده داشته است.
در میان این بازدید کنندگان یک جنایتکار تحت تعقیب برای اقدام به قتل بود که در میان جمعیت مشاهده و دستگیر شد.پلیس با توجه به اعمال خشونت‌آمیز متعدد، تجاوزات جنسی و جرایم مواد مخدر از طرف گروه‌های افراطی در طول این جشن‌ها وحشت زده شد.پلیس لندن اعلام کرد که هشت نفر در دو روز در کارناوال ناتینگ هیل، بزرگترین جشنواره خیابانی اروپا، از جمله یک زن 32 ساله که جراحات مرگباری را متحمل شد، مورد ضربات چاقو قرار گرفته‌اند.
پلیس اعلام کرد از آغاز جشنواره صدها نفر را دستگیر کرده است، از جمله افرادی به اتهام تعرض به کارکنان امنیتی، داشتن سلاح‌های تهاجمی و ارتکاب جرایم جنسی و سایر تخلفات بازداشت شده‌اند.

قتل مرموز دختر دانشجو در کالج امریکایی
 دانشجوی یک دانشگاه امریکایی در اولین روز کلاس خود در اتاق خوابگاهش به ضرب گلوله کشته شد که باعث قرنطینه سراسری این دانشگاه شد.
 به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته سخنگوی دانشگاه رایس که در تگزاس امریکا واقع شده است، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در روز اول برگزاری کلاس‌های خود به دلیل این اتفاق به مدت نزدیک به دو ساعت قرنطینه شدند، زیرا پلیس در حال تحقیق در مورد مرگ دو نفر بود که یکی از آنها دانشجوی دانشگاه رایس بود و جسدش در خوابگاه دانشگاه پیدا شد. به گفته کریس استیپس، سخنگوی دانشگاه رایس، در این حادثه یک دانشجوی دختر در اتاقش در خوابگاه در کالج جونز دانشکده هیوستون در بخش شرقی محوطه دانشگاه، به ضرب گلوله کشته شد. هیچ نشانه‌ای از ورود اجباری به اتاق وجود ندارد.
 در این حادثه جسد یک مرد نیز بر اثر شلیک گلوله پیدا شد ولی به اعتقاد بازپرس پرونده، این مرد دانشجو نبوده است. هنوز مشخص نیست که آیا این مرد در داخل اتاق خوابگاه پیدا شده یا اینکه قربانیان یکدیگر را می‌شناختند. دانشگاه هم گفت پلیس در حال بررسی یک قتل احتمالی دیگر است. بر این اساس، تمام کلاس‌های باقی مانده و فعالیت‌های پردیس مذکور در دانشگاه لغو شد. کالج جونز یکی از ۱۱ کالج مسکونی دانشگاه است که دانشجویان مقطع کارشناسی رایس را در خود جای داده است.