مغازه دار قلابــی کلاهبـردار ازآب درآمد

گروه حوادث/مرد شیاد که با معرفی خود به عنوان تاجر و مغازه‌دار 20 میلیارد تومان از مردم در همدان کلاهبرداری کرده بود، پس از فرار در شمال کشور دستگیر شد.
 سرهنگ «علی اسدبیگی» رئیس پلیس آگاهی استان «همدان» در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری در سطح شهر و شکایت تعدادی از شهروندان از مردی شیاد ، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی‌‌‌ها اظهار داشتند  متهم با خودروهای گرانقیمت در شهر تردد می‌کرد  و مدعی بود مغازه‌ای بزرگ در یکی از خیابان‌های اصلی شهر دارد و در امر خرید و فروش مواد غذایی فعالیت داشته و خود را به عنوان مالک اصلی مغازه و دارای نبوغ مالی معرفی کرده بود.
سرهنگ اسدبیگی بیان داشت: وی برای جلب اعتماد قربانیانش با افراد موجه  ارتباط و دوستی برقرار می‌کرد و با تبلیغات واهی و وعده سودهای وسوسه‌انگیز کلان، از آنان می‌خواست دوستان و نزدیکان خود را که مایل به سرمایه‌گذاری بی‌خطر هستند به وی معرفی کنند. در تحقیقات مأموران مشخص شد مغازه مذکور متعلق به شخص دیگری است که متهم آن را اجاره کرده و هیچ مغازه دیگری هم ندارد  و بعد از مدتی نیز بدون اطلاع مالک مغازه شبانه آنجا را تخلیه کرده و متواری شده است.
وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی، مأموران توانستند محل اختفای فرد کلاهبردار را در یکی از شهرهای شمالی شناسایی کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان گفت: متهم در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی همدان، در تحقیقات به ۳۴ فقره کلاهبرداری با شیوه و شگرد شرکت‌های هرمی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرد که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.