کارچاق‌کنی با سوءاستفاده از عکس مسئولان نظام

گروه حوادث/ مرد شیاد که با سوءاستفاده از عکس خود همراه مسئولان نظام و ادعای آشنایی با آنها و مقام‌های معروف، با شگرد کارچاق‌کنی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش میزان، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای عمل به تأکیدات مکرر رئیس دستگاه قضا در برخورد قاطع و قانونی با پدیده کارچاق‎کنی، غصب عنوان مقامات و همچنین ادعا‌های واهی نفوذ در دستگاه قضایی که موجب بی‌اعتمادی اقشار مختلف و مخدوش‌سازی امنیت روانی جامعه می‌‎شود، باند بزرگ ارتشا را شناسایی و متلاشی کرد.
در رصد‌های اطلاعاتی، سرکرده این باند بزرگ کارچاق‌کنی پرونده‎های قضایی و ۲۹ نفر از مرتبطین آن شناسایی، بازداشت و روانه زندان شدند.
سرکرده این شبکه سازمان‌یافته با حضور در مراسم مذهبی و عکس گرفتن با مسئولان نظام و سوءاستفاده از این تصاویر، اقدام به غصب عنوان مسئولان امنیتی و قضایی کرده و با القای ارتباط با نهاد‌های حکومتی و قضایی، پس از اغفال اصحاب پرونده، با معرفی و حضور وکلای دادگستری در پرونده‌های قضایی ضمن قانونی جلوه دادن اقدامات خود، کارچاق‎کنی می‌کرد. سوء استفاده از نام وکلای مطرح دادگستری در پرونده و سعی در تطمیع و پرداخت رشوه، از جمله شگرد‌های متهم بوده است.