وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مشکل مطالبات پرستاران ظرف دو هفته برطرف می‌شود

وزیر بهداشت از دلسوزی، نگرانی و پیگیری تخصصی و کارشناسی شرایط پزشکان جوان و عمومی به عنوان یکی از ویژگی‌های رئیس ‌جمهور یاد کرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های بزرگ دکتر پزشکیان در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و وزارت بهداشت تا کنون، ارتقای جایگاه پزشکان و پزشکی است.
به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رئیس‌ جمهور برگزار شد، اظهار داشت: پایه و اساس پزشکی خانواده، پزشکان عمومی هستند که می‌توانند این ساختار را اصلاح کنند؛ هر قدر بودجه و اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص یابد اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می‌رود.
ظفرقندی همچنین در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان این خبر، اظهار داشت: برای حل مشکلات دارو و به حداقل رساندن کمبودهای دارویی، جلسات کارشناسی زیادی با رئیس‌جمهور و معاون اول وی داشتیم و از سوی دیگر با موافقت مقام معظم رهبری برای حل این مشکلات، بخشی از منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدیون زحمات و تلاش‌های پرستاران و جامعه پرستاری کشور هستیم، افزود: پرستاران عزیز و خدوم ما در سراسر کشور مطالبات بحقی از ماه‌ها و سال گذشته دارند که این انباشت مطالبات در برخی استان‌ها منجر به اعتراض این قشر عزیز شده است.
وزیر بهداشت از طرح مشکل مطالبات پرستاران در جلسه هیأت دولت خبر داد و گفت: با دستور و پیگیری دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور، مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها در اسرع وقت پرداخت و مشکل انباشت مطالبات جامعه پرستاری ظرف دو هفته آینده برطرف می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی