حوادث جهان

فرار متهم به قتل‌های زنجیره ای از بازداشتگاه پلیس کنیا
 مرد کنیایی که به اتهام قتل چند زن و انداختن اجساد آنها در یک معدن قدیمی دستگیر شده بود، روز سه‌شنبه از بازداشتگاه پلیس در «نایروبی»، پایتخت این کشور گریخت.
به گزارش یورونیوز، «کولینز جمیسی خالوشا» ماه گذشته در ارتباط با کشف دست‌کم شش جسد پیچیده شده در پلاستیک‌ در معدنی به نام «کویر» که اکنون به عنوان زباله‌دان از آن استفاده می‌شود، دستگیر شد.«رسیلا اونیانگو»، سخنگوی پلیس نایروبی گفت که او به همراه ۱۲ شهروند اریتره‌ای از ایستگاه پلیس «غیغیری» فرار کرد.پلیس می گوید جمیسی به قتل ۴۲ زن از جمله همسرش اعتراف کرده است، اما وکیل او در دادگاه گفت که این اعترافات را تحت شکنجه انجام داده است. با این حال، دادستان‌ها اتهامات مربوط به هرگونه بدرفتاری با متهم را رد می‌کنند.

شیر سمی 7 عضو یک خانواده را کشت
۷ عضو یک خانواده پس از نوشیدن شیر مسموم در استان جنوبی سند پاکستان مسموم شده و فوت کردند.به گزارش شینهوا، براساس بیانیه ای از فیات عباس، کمیسر منطقه، پنج کودک از جمله قربانیان بودند که شیر سمی مصرف کرده بودند. این حادثه در منطقه پیر گات در منطقه خیرپور استان رخ داده است.یک مقام محلی  گفت : ۱۰ عضو خانواده پس از مسمومیت به دلیل نوشیدن شیر، به بیمارستان این منطقه منتقل شدند. هفت نفر از افراد مسموم در طول درمان در بیمارستان  جان باختند.پلیس محلی گفت که آنها در حال تحقیق هستند تا دریابند که چگونه شیر با سم مخلوط شده است.

طغیان ویرانگر رودخانه اتیوپی
بارش‌های شدید باران در اتیوپی که منجر به طغیان رودخانه «اومو» در ۳۴ منطقه شد، حدود ۷۹ هزار نفر را در جنوب این کشور آواره کرد.
به گزارش آناتولی، مقامات محلی اظهار کردند که روزهای متوالی بارندگی، مزارع کشاورزی و دام‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و از دولت فدرال و سازمان‌های بشردوستانه خواسته شده تا کمک‌های فوری ارائه کنند. این مقامات ابراز کردند: این ویرانی در حال تبدیل شدن به یک موضوع تکراری است. بارندگی شدید سال گذشته نیز مشکلات مشابهی را ایجاد کرد و اکنون سیل به مناطقی که سال گذشته نیز به دلیل سیل تحت تاثیر قرار گرفته بودند، آسیب وارد کرده است.

غرق شدن قایق با 300 مسافر در کنگو
 بیش از ۱۰۰ نفر پس از غرق شدن یک قایق در غرب جمهوری دموکراتیک کنگو ناپدید شده‌اند.به گزارش الجزیره، رسانه‌های محلی روز چهارشنبه گزارش دادند این قایق که ۳۰۰ سرنشین داشت در رودخانه لوکنی، استان مای-ندومبه، پس از برخورد با قطعات چوب در زیر آب غرق شد.رسانه‌های محلی گفتند که فقط چند نفر جان سالم به در برده و تاکنون چندین جسد پیدا شده است.در ماه ژوئن، حداقل ۸۶ نفر، از جمله ۲۱ کودک، بر اثر غرق شدن یک قایق در رودخانه کوا، یکی از شاخه‌های رودخانه کنگو، همچنین در استان مای ندومبه، کشته شدند.

انفجار مرگبار پمپ حرارتی در لهستان
یک پمپ حرارتی در ساختمانی در جنوب غربی لهستان  منفجر شد و دو نفر در صحنه جان باختند.به گزارش یورونیوز، رسانه‌های محلی روز چهارشنبه اعلام کردند  این انفجار در حین تعمیر در یک ساختمان اتفاق افتاده است.۷ تیپ آتش نشانی به همراه تیم‌های پلیس و نجات به محل حادثه رفتند و  پلیس هنوز در حال تحقیق در مورد علت این حادثه است.

13 کشته در تصادف جاده ای کنیا
تصادف  اتوبوس مسافربری با چندین وسیله نقلیه در امتداد بزرگراهی در شمال غربی کنیا، حداقل ۱۳ کشته و ۳۶  مصدوم برجا گذاشت.به گزارش الجزیره، پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد تصادف حدود ساعت ۵ صبح به وقت محلی در امتداد بزرگراه ناکورو-الدورت رخ داد، زمانی که یک اتوبوس ساحلی که از کیسومو در بخش غربی کشور به سمت شهر ساحلی مامباسا کنیا حرکت می‌کرد، ترمزهایش از کار افتاد.به خاطر شیب مسیر، اتوبوس با وسایل نقلیه جلوتر برخورد کرد. به گفته بازماندگان، اتوبوس مسافربری حامل حدود ۵۱ مسافر بود.
به گفته پلیس، تصادفات مرگبار در کنیا به دلیل بی احتیاطی در رانندگی، سبقت غیرمجاز خطرناک، رانندگی در حالت مستی و دلایل دیگر رایج است.

ناپدید شدن غول فناوری بریتانیا در آب های ایتالیا
مقامات سازمان امداد و نجات ایتالیا اعلام کردند که مایک لینچ، غول فناوری بریتانیایی و پنج نفر دیگر پس از غرق شدن قایق تفریحی مجلل‌شان در طوفانی عجیب و صبحگاهی در سیسیل  ناپدید شده‌اند.این قایق بادبانی اجاره شده در نزدیکی پالرمو در سواحل ایتالیا در ساعت ۴ صبح به وقت محلی واژگون شد. همسر وی و ۱۴ نفر دیگر از این حادثه جان سالم به در برده‌‌اند.مقامات امدادی می‌گویند یک جسد پیدا شده و غواصان پلیس یک روز را صرف تلاش برای رسیدن به بدنه کشتی کردند که در عمق ۵۰ متری دریا قرار دارد.گارد ساحلی ایتالیا گفت این قایق ۱۰ خدمه و ۱۲ مسافر داشته است و طی یک طوفان شدید ناگهانی که در طول شب منطقه را درنوردیده بود، غرق شد.

صاعقه جان 14 یمنی را گرفت
 پس از کشته شدن ۱۴ نفر بر اثر صاعقه در استان «حجه» در شمال یمن، رئیس هواشناسی این کشور هشدار جدیدی صادر کرد. به گزارش «عرب نیوز»، رعد و برق ناشی از طوفان در این کشور تاکنون ۱۴ قربانی گرفته است.بارش شدید باران از ماه ژوئیه باعث جاری شدن سیل در چندین استان‌ این کشور شده که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر و آواره شدن تعداد زیادی از مردم شده است.همچنین در مجموع ۳۸ هزار و ۲۸۵ خانواده - نزدیک به ۲۶۸ هزار نفر - خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

3 کشته در تیراندازی به دبیرستانی در بوسنی و هرزگوین
 تیراندازی در یک دبیرستان در بوسنی و هرزگوین، جان مدیر، منشی و یک معلم را گرفت.به گزارش  یورو نیوز،  به گفته عدنان بگدانوویچ، سخنگوی پلیس محلی   در ساعت ۱۰:۱۵ صبح چهارشنبه به وقت محلی، پلیس مطلع شد که  تیراندازی در یک دبیرستان در شهر «سانسکی موست» رخ داده و مردی در‌ پی تیراندازی  با اسلحه خودکار، رئیس، منشی و یک معلم این دبیرستان را کشته است.بنا بر اعلام پلیس، فرد مهاجم پس از تیراندازی اقدام به خودکشی کرد.‌بگدانوویچ افزود: مهاجم پس از اقدام به خودکشی به شدت مجروح شد و به بیمارستانی در شهر بانیا لوکا در نزدیکی محل حادثه منتقل شد.سخنگوی پلیس اعلام کرد که تحقیقات در رابطه با این حادثه درحال انجام است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی