پاکسازی آرامستان شهر مجازات راننده بی احتیاط

گروه حوادث/ راننده بی‌احتیاط که باعث مرگ یک عابر شده بود از سوی دادگاه کیفری 2 شهرستان پارس‌آباد به پاکسازی علف‌های هرز آرامستان‌های این شهرستان محکوم شد.
 به گزارش دادگستری شهرستان پارس‌آباد، این مرد ۳۲ ساله‌ به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی باعث فوت یک نفر شده بود که از سوی دادگاه کیفری 2 شهرستان پارس‌آباد با استفاده از ظرفیت‌های تأسیسات حقوقی و استفاده از مجازات جایگزین حبس، به پاکسازی آرامستان‌های آن شهرستان از علف‌های هرز محکوم شد. بر اساس رأی دادگاه این فرد علاوه بر محکومیت به پرداخت دیه، به ۶ ماه حبس تعزیری نیز محکوم شده بود.
 در این حکم آمده است شهرداری پارس‌آباد به عنوان نهاد پذیرنده و قاضی اجرای احکام به عنوان ناظر به اجرای حکم خواهند بود که در صورت تخلف فرد از اجرای حکم برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده می‌شود و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا خواهد شد.
 مجازات‌های جایگزین حبس عبارت است از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی