خانواده مقتول به حرمت امام حسین (ع) دامادشان را بخشیدند

گروه حوادث/مرد جوان که با همدستی 2 نفر همسرش را به قتل رسانده بود پس از 5 ماه با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان سیرجان و مسئولان قضایی در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» در این حوزه قضایی بخشیده شد.
 حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی، معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: فروردین امسال مرد جوانی با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلاف خانوادگی و درگیری شدید، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم قصاص وی توسط مراجع قضایی صادر شد.
وی ادامه داد: پرونده این فرد که بشدت از جرم خود پشیمان بود با اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای دریافت رضایت از اولیای دم، به شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان شهرستان سیرجان ارجاع شد.
معاون قضایی رئیس‌کل و معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: این پرونده با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف استان و متنفذان محلی و به برکت نام مبارک سید‌الشهدا با صلح و سازش ختم به خیر شد و قاتل با اخذ رضایت از اولیای دم و گذشت آنان از قصاص، رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.
اقدام انساندوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی قدردانی دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی