صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

عضو ارشد حماس:
ایران روی سر و چشم ما جا دارد
 خبر اول اینکه، یک عضو حماس در پاسخ به لفاظی مجری العربیه عنوان داشت؛ ایران روی سر و چشم ما جا دارد.
دکتر «غازی حمد»، عضو ارشد حماس در گفت‌وگو با شبکه العربیه و در پاسخ به اتهام‌زنی مجری این شبکه به ایران اظهار کرد: ایران ما را حمایت می‌کند و روی سر و چشم ما جا دارد.
وی تصریح کرد: ایران از ما حمایت مالی و نظامی می‌کند؟ بله؛ خیلی بهتر از کشورهای عربی است که کنار ایستاده‌اند و تماشاگر کشتار، قتل عام و ویرانی ما هستند. ایران بهتر از کشورهای عربی است که نه تنها حامی ما نیستند، بلکه با ما در جنگ هستند و علیه ما کار می‌کنند.
غازی گفت: ایران بهتر از کشورهای عربی است که همین حالا و در سایه کشتار، ویرانی و جنایت علیه مردم فلسطین، پرچم اسرائیل در آنها برافراشته است. این عضو ارشد حماس در واکنش به مقابله شبکه العربیه با مقاومت فلسطین نیز گفت: شما علیه محور مقاومت موضعگیری می‌کنید. در تلاش برای سیاه‌نمایی علیه ایران هستید که حماس ابزار دست ایران است، یک باند است و از لحاظ بین‌المللی هم منزوی شده است. حالا هم که از شما می‌شنوم حماس تصویری تاریک و منفی از اسلام و عرب در جهان به نمایش می‌گذارد.
وی اظهار کرد: متأسفانه این روش شبکه العربیه است که همیشه دنبال می‌کند. خیلی صریح از شما می‌پرسم؛ امروز جریانی وجود دارد که با اسرائیل می‌جنگد، چرا العربیه حداقل از این جریان حمایت نمی‌کند؟
وقتی بی‌بی‌سی معترضان را اغتشاشگر می‌خواند
 خبر دیگر اینکه، بخش فارسی شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی از افرادی که اخیراً در انگلیس به خیابان‌ها آمدند، با عنوان اغتشاشگر نام برد. بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گزارشی در ارتباط با اعتراضات اخیر انگلیس، این اعتراضات را «آشوب» خواند و نوشت: اتحادیه افسران زندان در بریتانیا گفته است در صورت محکومیت تعداد بیشتری از «اغتشاشگران»، دولت ممکن است برای جلوگیری از ادحام بیش از حد زندان‌ها، یک طرح اضطراری را برای حل این بحران به اجرا بگذارد.
ادبیات بی‌بی‌سی در توصیف تظاهرکنندگان انگلیسی درحالی است که این شبکه فارسی زبان در جریان آشوب‌های خیابانی 1401 ایران، از عبارت «معترضان» برای توصیف اوباشی که به دنبال براندازی بودند استفاده می‌کرد.

دستگیری یک شهروند
رژیم صهیونیستی
به اتهام همکاری با ایران
 دست آخر اینکه،  یک شهروند رژیم صهیونیستی به ظن ارتباط با یک مأمور اطلاعاتی ایرانی از طریق پیام‌رسان تلگرام و انجام کارهایی برای او در ازای دریافت ارز دیجیتال، دستگیر شده است. بنابر گزارش رسانه‌های عبری زبان، یک مرد اسرائیلی به انجام کارهای تبلیغاتی و عملیاتی برای یک مأمور ایرانی متهم شده است.
بر اساس این گزارش، «ادن داباس» متهم شده که پلاکاردهایی ضد رژیم صهیونیستی را در ملأ عام آویزان کرده و از اقدام خود فیلمبرداری کرده و آن را برای ایران ارسال کرده است.
بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، اتهامات مشابهی در ماه‌های اخیر علیه چندین اسرائیلی دیگر مطرح شده است. گفتنی است 3 اسرائیلی دیگر نیز در ماه ژوئیه به ظن انجام کارهای مشابه برای یک مأمور ایرانی دستگیر شدند. یکی از آنها با نام «الیملک استرن» از شهر «بیت شمش» متهم شده و 2 نفر دیگر پس از بازجویی آزاد شدند. شین بت (دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) و پلیس این رژیم بارها به ساکنین سرزمین‌های اشغالی درباره ارتباط مجازی با عوامل مرتبط با ایران هشدار داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی