صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

 کاهش قطعی روزانه سایت‌های ارتباطی
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش قطعی سایت‌های ارتباطی به ۱۰۰۰ سایت در روز در هفته جاری خبر داد.امیر لاجوردی در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: تعداد سایت‌هایی که با قطعی برق در ارائه سرویس ارتباطی به هموطنان با مشکل مواجه می‌شوند از حدود متوسط ۲۰۰۰ سایت در روز در هفته گذشته، به حدود متوسط ۱۰۰۰ سایت در روز در هفته جاری رسیده است.

ارائه دستاوردهای فناورانه ایران در روسیه
در نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان کشورهای عضو بریکس که در حاشیه نشست وزرای صنعت کشورهای عضو برگزار شد، غرفه محصولات دانش‌بنیان ایران در روسیه برپا شد.به گزارش مهر، در این گردهمایی، نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس با ارائه گزارشی از تحولات صنعتی کشور خود در زمینه اثر مثبت هم‌افزایی منطقه‌ای بین کشورهای در حال توسعه و تعاملات چندجانبه فیما‌بین اعضای گروه بریکس اظهارنظر کردند. همچنین راهکارهایی برای کمک به توسعه صنایع نوظهور دانش‌بنیان و تحقق اهداف توسعه صنعتی ارائه شد.سیدمحمد موسوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور داشت، پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک‌چین، رایانش ابری، روباتیک و مهندسی پزشکی و ژنتیک را تشریح کرد. رئیس خانه نوآوری و فناوری ایران در روسیه اظهار داشت: حضور ایران در بین کشورهای قدرتمندی چون روسیه، چین، هند و برزیل می‌تواند موجب ارتقای سطح تعاملات در تولیدات مشترک محصولات مبتنی بر فناوری شود و مسیر تبادل فناوری بین کشورها را آسان‌تر و توجیه پذیرتر کند.

ثبت‌نام همایش ملی نخبگان آغاز شد
ثبت‌نام در چهاردهمین همایش ملی نخبگان با هدف گردهمایی نخبگان، پژوهشگران و فعالان علمی کشور، از امروز(30مرداد) آغاز می‌شود و تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.
حوزه‌های پولی و مالی، حکمرانی و سیاستگذاری، محیط زیست و منابع طبیعی، نظام سلامت، امنیت غذایی، علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری‌ها و صنایع پیشران و راهبردی، نظم نوین (تحولات منطقه، جایگاه ایران و...) و فناوری‌های نرم، محورهای اصلی همایش است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌ سایت رسمی همایش به آدرس
https://bmn.ir/hamayesh فرم‌های ثبت‌نام و ارسال مقالات را تکمیل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی