احداث طولانی‌ترین مسیر دوچرخه سواری در شیراز

شیراز- شهردار شیراز از احداث مسیر دوچرخه ‌سواری ۲۵ کیلومتری و بزرگ‌ترین تله‌کابین کشور در بوستان کوهستانی دراک در این کلانشهر خبر داد. مسیردوچرخه سواری از ابتدای منصورآباد آغاز و به سمت ارتفاعات جوادیه، اکبرآباد، زیباشهر و در ادامه به ارتفاعات کوه نور و کوه‌های مشرف‌به شهرک سعدی می‌رسد.
«محمدحسن اسدی» افزود: برای مردم شیراز، استان فارس و حتی گردشگران دو پروژه پارک آبی بزرگ شیراز و آکواریوم آغاز شده است. همچنین در این کلانشهر به جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌صورت هم‌زمان ۴ خط مترو در حال اجراست. یک شهر زیرزمینی نیز وجود دارد که طی دو مرحله توانسته‌ایم خط ۲ مترو را از میانرود به میدان امام حسین(ع) به بهره‌برداری رسانده و تا تابستان سال ۱۴۰۴ به کلبه سعدی برسانیم.
شهردار شیراز در خصوص وضعیت خط ۳ مترو، اظهار کرد: این خط از ابتدای شهرک گلستان تا بلوار دکتر شریعتی و ایستگاه شاهد ‌و خط ۴ نیز از بلوار رازی، فلکه خاتون تا سیبویه و خیابان  انقلاب اسلامی تا میدان احسان در حال اجراست. وی افزود: در صدسال گذشته تعداد ۷۵ پل و تقاطع ساخته‌ شده اما طی دو سال گذشته عملیات احداث  ۳۸ پل و تقاطع در شیراز آغاز شده است. در حقیقت، مردم شیراز لایق بهترین‌ها و اولین‌ها هستند و هر اقدامی که از سوی مجموعه مدیریت شهری انجام می‌شود وظیفه تک‌تک کارکنان این مجموعه است.
جستجو
آرشیو تاریخی