معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست صمیمی با شرکای کسبوکار عرضه لوازمخانگی عنوان کرد
صادرات فولاد چین همه بازارهای جهان را تهدید میکند
در راستای اجرای برنامه جامع ارتباط با مشتریان شرکت فولاد مبارکه، نشست صمیمی شرکت فولاد مبارکه و شرکای کسبوکار عرضه لوازمخانگی با حضور رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، عباس هاشمی دبیر انجمن ملی صنایع لوازمخانگی و فعالان حوزه صنعت لوازمخانگی در تهران همزمان با برپایی نمایشگاه لوازمخانگی برگزار شد.
رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در این نشست به ضرورت توجه به بازارهای جهانی پرداخت و تصریح کرد: صادرات فولاد چین همه بازارها را تهدید میکند از این رو بیتوجهی مسئولان به تحولات بازارهای جهانی تعجببرانگیز است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر حجم واردات محصولات فولادی به کشور در سال ۱۴۰۲، چالش جدی صنعت فولاد در سال ۱۴۰۳ را موضوع واردات محصولات فولادی چین به ایران و کاهش صادرات فولاد ایران به بازارهای هدف دانست.
حیدری در این خصوص گفت: کاهش قیمت سنگآهن و محصولات فولادی در بازارهای جهانی و صادرات فزاینده فولاد چین برای همه تولیدکنندگان فولاد از جمله فولادسازان ایران نگرانکننده بوده است اما بیتوجهی وزارت صمت به تحولات بازارهای جهانی عجیب و نگرانکننده است و در شرایطی که بسیاری از کشورهای تولیدکننده فولاد جهت حمایت از تولید داخل خود نسبت به تعرفهگذاری بر واردات محصولات چین به کشور خود اقدام کردهاند، ناآگاهی سیاستگذاران صنعتی و معدنی کشور از این موضوع تعجببرانگیز است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه واردات هدفمند فولاد را قابلقبول دانست و آن را به معنای واردات فولاد صرفاً جهت افزایش استفاده از ظرفیتهای تولید در کشور معنا کرد و وارداتی را که باعث تعطیلی کارخانهها و کاهش استفاده از ظرفیتهای داخلی باشد خیانتی به سرمایههای ملی دانست.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: واردات فولاد توسط تجار و صادرکنندگان محصولات غیرمرتبط برای استفاده از ارز حاصل از صادرات باید متوقف شود چراکه تجربه نشان داده نهتنها به مدیریت بازار کمک نمیکند بلکه در بسیاری مواقع باعث التهاب در بازار میشود.
رضا حیدری در ادامه این نشست به رویکرد شرکت فولاد مبارکه در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: شرکت در سه سال اخیر به سمت تولید محصولات کیفی و ویژه رفته و یکی از دلایل اصلی این امر نیز مطالبات صنعت لوازم خانگی بوده است. وی پروژه توسعه ورق سرد و راهاندازی خط تولید ورقهای رنگی به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را یکی دیگر از اقدامات فولاد مبارکه در راستای تأمین حداکثری نیاز صنعت لوازم خانگی برشمرد و گفت: افتخارهای امروز فولاد مبارکه را مرهون تلاشهای همه صنعتگران و بویژه صنعتگران دهه ۶۰ میدانیم و امیدواریم در ادامه راه نیز با توسعه ارتباط با فعالان صنعت لوازم خانگی بتوانیم خدمات ارزندهتری به صنعت کشور عرضه کنیم.
حیدری گفت: یکی از دلایل رویکرد تولید محصولات کیفی در فولاد مبارکه، نیازهای جدید صنعت لوازم خانگی بوده است که با بهرهبرداری از طرحهای توسعه فولاد مبارکه سهم این شرکت در تأمین نیازهای صنعت لوازم خانگی افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در سال گذشته ۲۰۰ هزار تن محصول برای صنعت لوازم خانگی تأمین کرده است، اظهار کرد: افزایش رضایتمندی مشتریان در سایه توجه به نیازهای این صنعت محقق میشود.
وی تأکید کرد: این حمایت فولاد مبارکه در واقع حمایت از مصرفکننده نهایی لوازم خانگی است و بر این باوریم با حمایت از کارخانههای تولیدی مردم بهرهمند خواهند شد چراکه این امر در کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت قطعاً تأثیرگذار است.
حیدری اظهار امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید و اعمال سیاستهای جدید ارزی در کشور این مشکلات برطرف شود چرا که در حال حاضر نرخ کنترلشده ارز باعث شده صادرات کاهش و واردات افزایش چشمگیر داشته باشد.
در ادامه این نشست، عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه مشتریمداری همواره در فولاد مبارکه مورد توجه بوده است، گفت: برگزاری نشستهای صمیمی بین صنعتگران بویژه در زنجیره تأمین بسیار مثبت است. در این نشستها میتوان مشکلات و توقعات دو طرف را بررسی کرد و راهکارهای مثبتی ارائه داد. مشتریمداری همواره در فولاد مبارکه مورد توجه بوده و صنعت لوازمخانگی مشتری وفادار فولاد مبارکه است، از سویی طرح توسعه فولاد مبارکه در زمینه ورق سرد و ورقهای رنگی بسیار خوب است، ضمن اینکه ایجاد تالار دوم در بورس برای لوازم خانگی و خودرو کمکحال صنعت خواهد بود.
وی ادامه داد: فولاد مبارکه در حوزه تولید ورقهای رنگی کارهای درستی انجام داده و همچنان طرحهای توسعه خود را در دست اجرا دارد. همچنین ایجاد تالار دوم در بورس که برای محصولات لوازم خانگی و خودروسازی ایجاد شده بسیار کمکحال صنعت کشور است. هر اندازه فضای کاری بین طرفین تعاملیتر و صمیمانهتر باشد، نتایج بهتری به دست خواهد آمد بویژه اینکه صنعت لوازم خانگی از مشتریان وفادار فولاد مبارکه است.