ایران در «ایران»

 انتقال رایگان زائران از مرز باشماق به سلیمانیه
 سنندج - با توجه به تردد زائران اربعین  برای سومین سال از مرز باشماق  با هماهنگی‌های انجام گرفته انتقال زائران از این مرز به سلیمانیه عراق تا روز اربعین به صورت رایگان خواهد بود.
«اسماعیل زارعی کوشا»، استاندار کردستان  با بیان اینکه زیرساخت و امکانات حمل و نقل برای بازگشت زائران اربعین از عراق به مرز باشماق فراهم شده‌است، اظهار داشت: میزان تردد زوار اربعین از مرز باشماق کمتر از ظرفیت و انتظار است. در ۲۵ کیلومتری بغداد در سیطره ۵۴، فضایی برای برگشت زوار به مرز باشماق وجود دارد و زائران اربعین می‌توانند این مسیر را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند. البته در حال حاضر هم  با توجه به بهبود شرایط، زیرساخت‌ها و هوای معتدل  این مرز عمده‌ای از زائران برای بار دوم و سوم این مسیر را انتخاب کرده‌اند.
 استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به منظور بررسی چگونگی آخرین وضعیت تردد زائران و ارائه خدمات به آنان، نماینده‌ای به همراه تیمی از هلال احمر به این محل اعزام خواهند شد تا زوار بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند.
 
بهره برداری پروژه تأمین آب
 استان اصفهان تا پایان سال
 اصفهان - استاندار اصفهان از بهره‌برداری از پروژه تأمین آب از منابع جنوب استان با نام شهید رئیسی تا پایان اسفند امسال خبر داد و گفت: با توجه به ۱۲ جبهه کاری و ۶ مخزن تاکنون ۱۴۸ کیلومتر بازگشایی مسیر و قالب بندی و بتن‌ریزی۶ مخزن ۳۰ هزارمتر مکعبی نیز انجام شده است.
سید رضا مرتضوی در یکصد و چهلمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تصریح کرد: طرح تأمین آب از خلیج فارس ابتدا به ساکن در دوره قبل مطرح نشده بلکه از دوره پهلوی انتقال آب به فلات مرکزی مطرح بوده و پس از پیروزی انقلاب هرکدام از دولت‌های گذشته مسأله را کم یا زیاد پیگیری کرده است اما شروع عملیاتی پروژه در این دولت اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: ما برای احیای زاینده رود در پنج محور، ۲۵ برنامه عملیاتی را طرح‌ریزی کردیم که تأمین آب، اصلاح الگوهای مصرف و افزایش ظرفیت بهره‌وری را در آن دیده‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی