صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

تبریک سخنگوی شورای نگهبان
به اسماعیلی
سخنگوی شورای نگهبان در تماسی تلفنی با سعید اسماعیلی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس قهرمانی در المپیک را به این ورزشکار تبریک گفت.
 هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «فرصتی شد تا در تماسی تلفنی، قهرمانی همشهری خوبم سعید اسماعیلی لیوسی را در المپیک ۲۰۲۴ تبریک بگویم. به او گفتم خوشحالم که در این سن به جایگاه قهرمانی المپیک دست یافته و البته مردم ایران به او امیدها دارند؛ بله مردم ایران! چراکه وقتی او پرچم ایران را بالا برده است، دیگر نه فقط متعلق به یک شهر بلکه متعلق به یک کشور است. در روزگاری که برخی بر طبل نومیدی می‌کوبند، پیروزی این عزیزان جای تقدیر دوچندان دارد.»


یک قطعه زمین برای مدال‌آوران
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به هر کدام از مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس یک قطعه زمین پاداش می‌دهد.
 وزیر راه و شهرسازی با انتشار پیامی در صفحه‌ شخصی‌اش در توئیتر نوشت:‌ «به قهرمانان و مدال‌آوران عزیز و پرافتخار المپیک و پارالمپیک پاریس یک قطعه زمین تقدیم می‌شود.»


حسن یزدانی دوباره جراحی می‌کند
بعد از آسیب‌دیدگی دوباره کتف حسن یزدانی که به گفته خودش در فینال المپیک رخ داد،‌ او بار دیگر زیر تیغ جراحی خواهد رفت.
حسن یزدانی سال قبل کتفش را بعد از مدال نقره مسابقات جهانی و طلای بازی‌های آسیایی، جراحی کرد. با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک و اینکه او با وجود کسب سهمیه وزن 86 کیلوگرم المپیک در بلگراد، باید در چرخه 2024 کشتی می‌گرفت تا بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی در این وزن شود، خیلی زود تمرینات بدنسازی‌اش را آغاز کرد و از فروردین ماه نیز تمرین کشتی‌اش را رفته رفته استارت زد. طبق آن چیزی که خودش برخلاف ادعای برخی، فردای فینال المپیک در اینستاگرامش نوشت: «تا لحظه آغاز کشتی با ماگومد رمضانوف بلغاری دردی از ناحیه کتف نداشتم و صرفا در این کشتی دچار آسیب‌دیدگی شدم.» همانطور که او در همین متن احتمال جراحی مجدد کتفش را مطرح کرده و تأکید کرد که قصد خداحافظی ندارد،‌ حسن یزدانی جراحی دیگری در ناحیه کتفش در پیش خواهد داشت. او در همان پاریس MRI‌ داده و برای آنکه بتواند بار دیگر به کشتی بازگردد، احتمالاً در هفته‌های پیش رو جراحی کتف را انجام می‌دهد. این کشتی‌گیر که در المپیک پاریس با وجود نبود دیوید تیلور امریکایی، مدال نقره گرفت؛ به دهمین مدال جهانی و المپیکش رسید و به نظر می‌رسد به دنبال افزایش رکورد تعداد مدال‌های خود در مسابقات سال‌های پیش رو است.

جستجو
آرشیو تاریخی