صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

برنز آذرپیرا کشتی تهران را نجات می‌دهد

اکبر فلاح
پیشکسوت کشتی

یکی از ایرادات ایران غیبت آزادکار در وزن ۵۷ کیلوگرم بود، اما در ۵ وزن دیگر همه آزادکاران ایران شانس مدال طلا بودند که به راحتی از دست دادند. کشتی آزاد ایران در سنگین وزن مدال طلا را به راحتی از دست داد و به طور قطع مقصر این شکست اشتباه در کوچ و خود امیرحسین زارع بود، مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم راحت‌ترین مدال در کشتی آزاد به حساب می‌آمد.
 زارع سال گذشته در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد حریف گرجستانی خود را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داده بود. گنو درحالی به طلای المپیک رسید که با توجه به سنش از نظر استقامت و نفس توانایی کشتی در ۶ دقیقه را نداشت و کادرفنی گرجستان با آنالیز دقیق زارع و تاکتیک درست در این مبارزه به پیروزی رسید اما از لحاظ لیاقت و شخصیت، شایسته این برتری نبود.
نکته مهم در تیم ملی کشتی آزاد مدال برنز امیرعلی آذرپیرا بود. آذرپیرا در این مسابقات یک حریف فنی و خوب داشت و در صورت برتری برابر او به طور قطع به مدال طلای المپیک می‌رسید. با مدال برنز آذرپیرا کشتی تهران دوباره زنده شد و از این پس شاهد تزریق خون تازه‌ای در کشتی پایتخت خواهیم بود.  در وزن ۸۶کیلوگرم حسن یزدانی با اقتدار فینالیست شد و مبارزه‌های خوبی نیز از خود به نمایش گذاشت. او در مبارزه فینال با توجه به مصدومیت از ناحیه کتف شکست خورد، نباید با حریف خود درگیر می‌شد. او در آن شرایط باید با زیرکتف زدن به پشت حریف می‌رفت تا او را بیشتر خاک کند.
عموزاده بدون شک تا فینال، ستاره بی‌چون و چرای کشتی ما بود و توانست رقبای خود را با امتیاز عالی شکست دهد. در مبارزه فینال برابر حریف ژاپنی غافلگیر شد و اگر اشتباه زیرگیری و سپس خاک دادن به حریف را انجام نمی‌داد به طور قطع از این مبارزه با پیروزی خارج می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی