رونالدو دو بار دیگر در ایران

از اتفاقات فصل گذشته درس بگیرید

 ایلیا بهزاد اول/قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا برگزار شد و پرسپولیس و استقلال حریفان خود را شناختند.
در این قرعه‌کشی، مشخص شد که النصر با حضور کریستیانو رونالدو، برای تقابل با هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به ایران سفر می‌کند و چالش‌های سال گذشته در خصوص حضور رونالدو بار دیگر تکرار خواهد شد. سال گذشته، مسأله اسکان تیم النصر، استقبال هواداران از اتوبوس این تیم و ورود النصر عربستان به ایران با جنجال‌های زیادی همراه بود و معلوم نیست چاره مدیران فوتبال کشور برای تکرار نشدن این اتفاقات چیست.
این در حالی است که در حال حاضر، محل برگزاری مسابقات پرسپولیس و استقلال مشخص نیست و تهران، ورزشگاهی آماده برای میزبانی از تیم‌های مختلف در لیگ نخبگان آسیا و لیگ برتر ایران ندارد. مشخصاً از همین امروز، باید تمهیداتی برای تکرار نشدن اتفاقات فاجعه‌بار سال گذشته اندیشیده شود تا بار دیگر شاهد حضور ستارگان فوتبال جهان در ورزشگاهی خالی از تماشاگر و با کیفیت پایین زمین نباشیم.
در مراسم استقبال باشگاه پرسپولیس از تیم النصر در رقابت‌های سال گذشته لیگ قهرمانان آسیا، شاهد رفتارهای غیرحرفه‌ای باشگاه پرسپولیس اعم از هدیه به بازیکنان تیم رقیب، حضور اعضای خانواده مدیران در مراسم استقبال از رونالدو و بی‌نظمی بودیم و حالا پس از تجربه یک سال حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با ستارگان مطرح فوتبال جهان، انتظار می‌رود که باشگاه‌های ایران به شکلی حرفه‌ای‌، از بازیکنان مطرح فوتبال جهان در ایران پذیرایی کنند.
در رقابت سال گذشته پرسپولیس و النصر، کیفیت پایین زمین چمن ورزشگاه آزادی با واکنش منفی رسانه‌های عربستانی و خبرنگاران بین‌المللی همراه بود و حتی بازیکنان تیم حریف نیز از وضعیت زمین چمن آزادی انتقاد کردند. این موضوع حتی در جریان بازی به ضرر نماینده کشورمان هم شد و روی مصدومیت مهدی ترابی و اخراج میلاد سرلک در جریان رقابت با النصر، اثر مستقیم گذاشت.
درس گرفتن از کاستی‌های میزبانی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، حداقل انتظار هواداران فوتبال ایران از مدیران فوتبالی کشور در این فصل رقابت‌های لیگ نخبگان آسیاست و برای رقابت کردن در فوتبالی که حالا تبدیل به یک برند جهانی شده، باید در بحث مدیریت و ابزارها بسیار بهتر از این عمل کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی