قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا

سلام دوباره آبی و قرمز به کریس و رفقا

 محمدرضا رحیمپور/لیگ نخبگان آسیای ۲۵–۲۰۲۴ چهل و سومین دوره از رقابت قهرمانی فوتبال باشگاه‌های آسیا و اولین دوره‌ای است که با نام لیگ نخبگان برگزار می‌شود. بعد از اتمام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا 2 نوبت به انجام فرایند قرعه‌کشی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا رسید و پرسپولیس و استقلال، دو نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند که با توجه به تفاوت فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2 و لیگ نخبگان آسیا، سرخابی‌ها چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف محل برگزاری دیدارهایشان بودند.
قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا از ساعت 12:30 روز گذشته به وقت تهران در هتل اینتر کانتیننتال کوالالامپور برگزار شد که طی آن نبرد‌ها بین ۲۴ باشگاه برتر آسیا برای اولین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان مشخص شد.
در مراسم قرعه‌کشی، مدیران دو تیم پرطرفدار پایتخت در شرایطی حاضر شدند که چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف محل برگزاری 8 مسابقه مرحله گروهی خود بودند. در یک تغییر اساسی، قالب مرحله لیگ برای اولین‌بار به جای مرحله گروهی در مسابقات باشگاهی AFC مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دارای دو لیگ 12 تیمی در سراسر مناطق غرب و شرق است.
اصل حفاظت از کشور در طول قرعه‌کشی معتبر بود و از یک نرم‌افزار قرعه‌کشی سفارشی برای جلوگیری از وقوع هرگونه وضعیت بن‌بست استفاده شد.
مسیر مسابقات هر تیمی از پیش توسط نرم‌افزار طراحی شده بود و طی این قرعه‌کشی تنها جایگاه هر تیم در جدول مشخص شد. نکته جالب اینکه مسیر پرسپولیس و استقلال در مسابقات کاملاً یکسان خواهد بود!
طبق قرعه پرسپولیس ایران در ستون C1 و استقلال در ستون C3 قرار گرفتند.
پرسپولیس و استقلال در نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی عربستان، الغرافه، السد و الریان قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق بروند.
 
رقیبان استقلال در لیگ نخبگان آسیا
بازی‌های خانگی:
پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان، الغرافه قطر
بازی‌های خارج از خانه: السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر، الاهلی عربستان
 
رقیبان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا بازی‌های خانگی:
پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان، الغرافه قطر
بازی‌های خارج از خانه: السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر، الاهلی عربستان
هشت تیم برتر هر لیگ به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود می‌کنند و مرحله یک‌شانزدهم نهایی به صورت برنامه‌ریزی شده برای اسفند و فروردین ماه سال آینده برنامه‌ریزی شده است. همه مسابقات از مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی