پرسپولیس یک – ذوب‌آهن یک

غافلگیری در ثانیه 44

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، هفته اول لیگ بیست و چهارم، ساعت: 19:30، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
داور: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، علی احمدی، میثم حیدری، داور وی‌ای‌آر: موعود بنیادی‌فرد و کمک: حسین زیاری
پرسپولیس: الکسیس گندوز، فرشاد فرجی(۸۷-مرتضی پورعلی گنجی)، حسین کنعانی، ایوب العملود، وحید امیری(۷۸-یعقوب براجعه)، مسعود ریگی(۷۸-محمد خدابنده‌لو)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، سعید صادقی(۵۹- اوستون اورونوف)، عیسی آل‌کثیر(۸۷-ابوالفضل بابایی) و علی علیپور
سرمربی: خوان کارلوس گاریدو
ذوب‌آهن: پارسا جعفری، سیدمحمد قریشی، فریبرز گرامی، رامتین سلیمان‌زاده، گریگول چابرادزه(۸۸-شایان مصلح)، امیرحسین جدی، کمال کامیابی‌نیا(۵۲-پویا مختاری)، فردین یوسفی، محسن آذرباد، مجید علیاری و امید لطیفی(۸۰-مهدی ممی‌زاده)
سرمربی: محمد ربیعی
هنوز بازی آغاز نشده بود که در ثانیه 44 ذوب‌آهن با پرتاب اوت بلند محمد قریشی کاپیتان خود و ضربه سر مجید علیاری دروازه سرخ‌ها را باز کرد. در این صحنه هم مدافعان میانی پرسپولیس هم الکسیس گندوز دروازه‌بان شماره یک این تیم دچار اشتباه شده و تیم پرسپولیس غافلگیر شد.
در ادامه پرسپولیس توپ و میدان را در دست گرفت اما در کل نیمه اول یکی دو موقعیت جدی داشت که ضربات آل‌کثیر و علیپور گل نشد.
در نهایت و در وقت‌های تلف شده بعد از پاس قطری بلند کنعانی‌زادگان، این سعید صادقی بود که با یک حرکت تکنیکی و دو بار سر توپ زدن با شوتی که البته تغییر جهت داد دروازه حریف را در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده باز کرد.
با شروع نیمه دوم بازی مالکانه پرسپولیس ادامه پیدا کرد اما سرخ‌ها در خلق موقعیت مشکل داشتند تا اینکه اورونوف در دقیقه 59 به زمین رفت اما با حضور او نیز پرسپولیس یکی دو موقعیت نصف و نیمه داشت.
تعویض‌های بعدی گاریدو در نهایت تأثیری در نتیجه نگذاشت و ذوب‌آهن با یک نمایش دفاعی که البته در بیست دقیقه آخر شجاعانه‌تر بود یک امتیاز از قهرمان فصل قبل گرفت تا سرخ‌ها در گام اول متوقف شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی