صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

ایران در «ایران»

کاهش 95 درصدی تنش‌های آبی البرز با اجرای پروژه های آبی
کرج - اجرای پروژه‌های آبی در البرز که از سال گذشته آغاز شد کاهش ۹۵ درصدی تنش‌های آبی این استان را در پی داشت.
 حمید رضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای پروژه‌های سفر ریاست جمهور در سطح استان رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: سال گذشته به واسطه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹۵ درصد مشکلات تنش آبی در مناطق مختلف استان با توجه به محدودیت در تأمین بودجه حل شد و توانستیم تأمین آب پایدار را برای مردم محقق کنیم. وی با بیان اینکه سال گذشته پس از گذر از پیک تابستان برای تأمین آب سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شد، افزود: بالغ بر بیش از ۳۰۰ جلسه در موضوعات مختلف جلسه برگزار شد که خروجی آن حفر و احیای ۲۷۰ حلقه چاه در استان و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره ۳ بود. وی اضافه کرد: احداث تصفیه‌خانه شماره ۳ یک رکورد در سطح کشور بود که توانستیم در کمتر از یک سال از تصفیه‌خانه، آب شرب را تحویل مردم دهیم. نامداری عنوان کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه شماره ۳ آب کرج ۳۸۰ لیتر بر ثانیه بود که در پیک باید ۵۷۰ لیتر در ثانیه را تصفیه می‌کرد اما در حال حاضر این عدد در پیک تا ۱۱۵۰ لیتر در ثانیه ارتقا یافته است و در سطح استان این قابلیت را داریم که تخصیص آب شرب استان را به میزان ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال به طور کامل دریافت و تصفیه کنیم.
 
راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه «وای‌فای» رایگان کشور در مرز مهران
ایلام - مدیر مخابرات منطقه ایلام از راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه «وای‌فای» پرسرعت و رایگان کشور در پایانه مرزی بین‌المللی مهران در ایام اربعین خبر داد. سید شهاب نبی‌پور با بیان اینکه این شبکه در حال حاضر در مرز بین‌المللی مهران فعال است، اظهار کرد: با نصب کامل، تمامی منطقه تحت پوشش وای‌فای رایگان قرار خواهد گرفت. وی افزود: ارتقا و تأمین زیرساخت شبکه ارتباطی و افزایش ترافیک و سرعت سایت‌ها در دستورکار مخابرات منطقه ایلام قرار دارد. مدیر مخابرات منطقه ایلام از نصب 5 سایت اضطراری سیار و افزایش ترافیک 4 سایت در پایانه مرزی بین‌المللی مهران در ایام اربعین خبر داد و گفت: عملیات فنی شبکه شامل توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اعم از عملیات طراحی، حفاری، نصب و اجرای پروژه بزرگ وای‌فای پایانه مرزی مهران نیز انجام شده است.
 
اجرای طرح «روستای باسواد»
در روستاهای کرمانشاه
کرمانشاه- طرح «روستای باسواد» با هدف باسواد کردن روستاییان در ۳۰ درصد روستاهای استان کرمانشاه به اجرا در خواهد آمد.
یاسر کرمی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: این طرح در استان کرمانشاه همزمان با ۱۰ استان دیگر کشور به اجرا درآمد و امسال ۳۰ درصد روستاهای استان زیر پوشش این طرح خواهند رفت و سعی کردیم طرح را در روستاهایی شروع کنیم که بیشترین آمار بی‌سوادی را دارند. همچنین بنا داریم در سنوات آتی طرح «روستای باسواد» را در سطح تمامی روستاهای استان اجرا کنیم.
وی  افزود: تعداد بی‌سوادان استان کرمانشاه کمتر از ۲۰ هزار نفر است و هم‌اکنون در مرحله شناسایی افراد بی‌سواد روستاها توسط دهیاران و بخشداران با همکاری فرمانداری‌ها هستیم و قرار است افراد بی‌سواد یا کم‌سواد پس از شناسایی برای دریافت آموزش‌ها در سه بخش سوادآموزی، تحکیم و انتقال به معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان معرفی شوند. کرمی با بیان اینکه در این طرح کتاب و نوشت‌افزار به صورت رایگان در اختیار افراد بی‌سواد و کم‌سواد قرار خواهد گرفت، گفت: علاوه بر اینها مشوق‌های دیگری را هم برای ترغیب افراد به سوادآموزی در نظر گرفته‌ایم.
 
کندوان چرا مسدود است
ساری- دو هفته‌ای می‌شود که محور کندوان، 3 روز در هفته (روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه) در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود است و بسیاری از رانندگان از علت آن بی‌خبرند. مسئولان استان مازندران اعلام کرده‌اند، این محور به ‌دلیل اجرای عملیات گالری بتنی پیش‌ساخته از 19 تا   تا 31 مردادماه 3 روز در هفته به‌صورت ۲۴ ساعته مسدود است. البته آنها برای سهولت تردد مسافران محور هراز و سوادکوه را به عنوان مسیر جایگزین معرفی کرده‌اند. «یدالله جهان‌تاب» رئیس پلیس راه مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت: محور کندوان پس از 3 روز انسداد بازگشایی شده و تردد در روزهای پایانی هفته در آن برقرار شد. البته این محدودیت در هفته‌های دیگر نیز برقرار است. وی با تأکید بر اینکه محور‌های جایگزین برای تردد در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر تردد در محورهای هراز و سوادکوه روان و آرام است. وی در پایان تأکید کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی درباره وضعیت راه‌های استان است و رانندگان برای اطلاع دقیق از وضعیت راه‌ها می‌توانند با این شماره‌ها تماس برقرار کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی