پیش‌بینی 9 طلا، 5 نقره و 13 برنز در پارالمپیک پاریس

پولادگر: مدال‌آوری در این دوره متفاوت است

محمدرضا پولادگر سرپرست کاروان پارالمپیک 27 مدال را برای فرزندان ایران در پاریس پیش‌بینی می‌کند. او که شرایط این دوره را متفاوت می‌داند معتقد است به‌خاطر خداحافظی بعضی مدال‌آوران دوره قبل، احتمالاً کاروان ایران در پاریس مدال‌های کمتری می‌گیرد. او درباره پیش‌بینی تعداد مدال‌های کاروان گفت: «طبق آخرین بررسی‌ها ۹ طلا، ۵ نقره و ۱۳ برنز برای کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس پیش‌بینی شده است. چون از ۱۲ طلایی دوره قبل در پارالمپیک توکیو ۶ طلایی رشته‌های جودو، تکواندو و تیروکمان را این دوره نداریم و یا ورزشکاران به هر دلیلی خداحافظی کردند، شرایط در این دوره از نظر مدال‌آوری تا حدودی متفاوت است اما تعداد ۹ طلا، ۵ نقره و ۱۳ برنز پیش‌بینی‌ شده است‌.» به گفته او آرمیتا رضایی‌نژاد دختر شهید هسته‌ای سرپرست معنوی کاروان ایران است: «از بین ۶۵ ورزشکار، ۱۲ نفر زن هستند و بقیه مرد. دختر شهید رضایی‌نژاد هم سرپرست معنوی کاروان است؛ دانشمند هسته‌ای که توسط رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسید.»
او با اشاره به کمبود منابع مالی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام کاروان به پاریس، گفت: «تا به امروز ۳۳درصد بودجه را گرفته‌ایم و این قول داده شده که تا قبل از اعزام کاروان مابقی بودجه نیز داده شود.» پولادگر همچنین درباره پاداش وزارت ورزش برای مدال‌آوران پارالمپیک گفت: «طی ادوار گذشته پاداش المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها طبق مصوبه دولت تا به امروز یکسان بوده است حال اینکه خلاف این مصوبه باشد، اطلاعی ندارم. البته پاداشی که توسط کمیته ملی المپیک برای مدال‌آوران در نظر گرفته شده بود استاندارد نیست و میزان پاداش براساس یک آیین‌نامه و چهارچوب خاصی بود. البته پاداش پای سکو به میزان توانمندی منابع مالی کمیته است، کمیته ملی المپیک امسال منابع مالی را تأمین کرد و رقم قابل توجهی را در نظر گرفت که برای ما افزایش ۲۰برابری پاداش‌های کمیته ملی المپیک اتفاق عجیب و باورکردنی نبود.»
سرپرست کاروان در ادامه از سفر معنوی کاروان اعزامی به پارالمپیک پاریس به مشهد مقدس در هفته آینده خبر داد: «با تولیت آستان قدس رضوی در این زمینه هماهنگی لازم صورت گرفته و قرار است کل کاروان قبل از اعزام به پاریس به این سفر معنوی اعزام شوند.» او درباره دریافت تعهدنامه و ضمانت‌نامه کتبی از ورزشکاران اعزامی به پاریس گفت: «باتوجه به مشکلاتی که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشتیم این دوره برای اینکه دیگر شاهد آن مشکلات نباشیم از تمام ورزشکاران و کادرفنی ضمانت‌نامه و تعهد دریافت کردیم تا مشکلی در مسأله دوپینگ و سایر مسائل در پاریس نداشته باشیم.» پولادگر در پایان به حمایت بی‌سابقه دولت قبل در حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد: «در زمان دولت شهید رئیسی اتفاقات خوبی در ورزش قهرمانی رقم خورد و حمایت خوبی صورت گرفت و شاهد حمایت بی‌دریغ دولت از ورزش قهرمانی بودم، امیدوارم این حمایت‌ها در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد.»

 

۴ میلیارد تومان پاداش پای سکوی طلایی‌ها در  پارالمپیک
هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، پاداش پای سکوی مدال‌ طلای بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد. رقم‌های پیشنهادی برای مدال‌آوران نقره و برنز به ترتیب ۱.۵ و یک میلیارد تومان  است که البته این میزان با توجه به عملکرد ورزشکاران در پاریس ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین میزان پاداش برای رشته‌های تیمی به میزان ۷۵ درصد رشته‌های انفرادی خواهد بود. پاداش کادرفنی نیز ۷۵ درصد رقم‌های اعلام شده است و بسته به عملکرد ورزشکاران آنها در پارالمپیک تا ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی