حوادث جهان

3 کشته در سانحه سقوط پاراگلایدر در اتریش
پلیس محلی اتریش اعلام کرد: ۳ نفر در دو سانحه جداگانه با پاراگلایدر در ایالت تیرول در غرب اتریش جان خود را از دست دادند.به گزارش یورونیوز، در وستندورف، یک خلبان ۶۰ ساله اتریشی و مسافر آلمانی ۱۰ ساله‌اش، اندکی پس از برخاستن از زمین با تلاطم مواجه شدند و اندکی بعد در جنگلی سقوط کردند. تلویزیون اتریشی  ORF به نقل از پلیس گفت که هر دو در محل به دلیل جراحات شدید جان باختند.همچنین یک زن آلمانی ۵۵ ساله از ارتفاع حدود ۱۰۰ متری سقوط کرد و در شمال غربی قله کوهی در سیلیان به زمین برخورد کرد. او نیز در دم جان باخت.
 
یک کشته در تصادف اتوبوس بین شهری
 بر اثر واژگونی یک اتوبوس در استان هوارال پرو حداقل یک نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه در کیلومتر ۱۰۹ بزرگراه پان امریکن در استان هوارال، شمال لیما پایتخت این کشور رخ داد.به گفته رسانه‌های محلی، اتوبوس با حدود ۵۰ مسافر در حال حرکت بود که واژگون شد. تعدادی از مسافران مجروح در محل حادثه مداوا شدند و برخی دیگر با شرایط حساس‌تر به بیمارستان‌های شهرهای چانکای و هواچو منتقل شدند. پلیس راه محلی در حال بررسی این حادثه بود.
 
حمله با چاقو در ترکیه تحت تأثیر بازی ویدیویی!
 به‌دنبال حمله یک جوان با چاقو به گروهی از افراد در کافه‌ای رو باز در شمال غربی ترکیه، پنج نفر مجروح شدند.به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس این جوان ۱۸ ساله را که با کلاه ایمنی و جلیقه ضدگلوله به این افراد حمله کرد، بازداشت کرده است. شبکه «هابرتورک» گزارش داد که این فرد از طریق دوربینی که روی جلیقه‌اش نصب کرده بود، لحظه حمله را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است!گفته می‌شود قربانیان به طور کاملاً تصادفی انتخاب شده و در کافه مذکور در حال  گپ و گفت بودند.مجروحان حمله به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. آناتولی نوشته که مهاجم یک تبر نیز به همراه داشته اما از آن استفاده نکرده است. علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه گفت که تحقیقات دراین ‌باره آغاز شده است. هابرتورک نوشته است که به نظر می‌رسد مهاجم تحت تأثیر یک بازی ویدیویی اقدام به حمله کرده است!
 
۱۳ مجروح در تصادف زنجیره‌ای در کره جنوبی
 ۱۳ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای چند وسیله نقلیه در بزرگراهی در جنوب غربی کره جنوبی مجروح شدند.به گزارش خبرگزاری یون‌هاپ، تصادف شامل ۹ خودروی سدان و کامیون در نزدیکی تقاطع بزرگراه هونام در شهر جیئونگاپ جنوب غربی استان جئولا شمالی رخ داد.مقامات مسئول گزارش دادند در این حادثه ۳ نفر بشدت مجروح و ۱۰ نفر دچار جراحات جزئی شدند.یکی از مجروحان که حالش وخیم است با بالگرد پزشکی به بیمارستان منتقل شد.
 
واژگونی اتوبوس سریع‌السیر در میانمار
یک مقام مسئول از اداره خدمات آتش‌نشانی اعلام کرد که بر اثر واژگونی یک اتوبوس سریع‌السیر در مرکز میانمار در منطقه ماندالای، ۳۵ مسافر مجروح شدند.به گزارش شینهوا، تمامی ۳۵ سرنشین این خودرو مجروح و به بیمارستان نزدیک منتقل شدند. این مقام گفت: وضعیت ۹ نفر از آنها وخیم گزارش شده است، از جمله یک زن که از ناحیه سر زخمی شده است.

 برخورد مرگبار اتوبوس با خودرو در پنجاب پاکستان
 سرویس امداد و نجات پاکستان گزارش داد بر اثر برخورد یک خودرو با اتوبوس در منطقه باکار در استان پنجاب در شرق پاکستان، حداقل ۶ نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.به گزارش شینهوا، این حادثه در جاده جانگ در منطقه مانکره این استان روی داد که دو خودروی سواری که از جهت مخالف در حال عبور از یک گذرگاه بودند با هم برخورد کردند که در نتیجه شش نفر از سرنشینان خودرو جان باختند.متوفی‌ها شامل سه کودک بودند و یک مجروح نیز زنی بود که از ناحیه سر آسیب دیده بود.
 
دستگیری باند پیرمردان سارق در ژاپن
 پلیس ژاپن باند سارق متشکل از سه پیرمرد را که در اواخر دهه شصت، هفتاد و هشتاد سالگی‌شان قرار دارند دستگیر کرده است. دو مورد از سرقت‌های این پیرمردها، سرقت از خانه بوده است.هیدو اومینو، هیدمی ماتسودا و کنیچی واتانابه به‌ترتیب ۸۸، ۷۰ و ۶۹ ساله از سارق‌های سابقه‌دار اهل ژاپن هستند که در زندان با هم آشنا شده بودند. این سه نفر در همان زندان تصمیم می‌گیرند، پس از آزادی با کمک هم به سرقت بروند تا کارهای بزرگتری انجام دهند.
این پیرمردها به سرقت از منازل متهم شده‌اند که در این سرقت‌ها، پول نقد و جواهرات، به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۱۰هزار و ۲۰۰ ین (حدود ۷۰۰۰ دلار) به دست آورده‌اند. علاوه ‌بر این سرقت‌ها، این گروه سه نفره درگیر حداقل ۱۰ فقره سرقت دیگر در شهرهای «ساپارو» و «ایبتسو» هم بوده‌اند و پلیس مشغول تحقیق و بازجویی از آنهاست.در این سرقت‌ها هیدو اومینو دزدی‌ها را انجام می‌داد، هیدمی ماتسودا راننده خودرویی بود که پس از سرقت از محل فرار می‌کردند و کنیچی واتانابه مسئول فروش اموال مسروقه بود.از همه عجیب‌تر این بود که هر سه پیرمرد هنگام دستگیری به‌دلیل مشکلات جسمی ناشی از کهولت نمی‌توانستند به‌راحتی راه بروند و به کمک پلیس نیاز داشتند. این سه پیرمرد علت دزدی‌شان را نیاز برای گذران امور زندگی‌شان عنوان کردند.
 
۸ کشته در انفجار گاز شهری
به دلیل انفجار گاز شهری در شرق کاراکاس پایتخت ونزوئلا حداقل ۸ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش رویترز، هکتور رودریگز، فرماندار ایالت میراندا در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: هشت نفر از جمله دو نوزاد جان خود را از دست دادند.پیش از این فرماندار این حادثه را ناشی از نشت گاز و به دنبال آن انفجار سیلندر اعلام کرده بود.
 
ریزش آلاچیق جان 6 نفر را گرفت
مقامات محلی اعلام کردند پس از اصابت صاعقه که منجر به فروریختن آلاچیق پارکی در شهر چانگژو، استان جیانگ سو در شرق چین شد، ۶ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.به گزارش شینهوا، رعد و برق در شهرستان هنگشانچیائو در منطقه اقتصادی چانگژو موجب ریزش آلاچیق و گرفتار شدن عده‌ای از مردمی شد که از باران به آنجا پناه برده بودند.بعد از عملیات جست‌و‌جو و نجات، ۱۶ نفر به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. شش نفر از آنها جراحات شدیدی را متحمل شدند اما با وجود تلاش‌های گسترده پزشکی جان خود را از دست دادند. ۱۰ نفر دیگر در وضعیت پایدار هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی