صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ارزیابی جدید اطلاعاتی امریکا
ایران برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد
 خبر اول اینکه، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد جامعه اطلاعاتی امریکا بر این باور است که ایران در حال حاضر در موقعیت بهتری برای یک برنامه هسته ای نظامی قرار دارد اما هنوز هیچ گامی در این راستا بر نداشته است. از سوی دیگر، جامعه اطلاعاتی امریکا معتقد است که رهبر عالی ایران، برنامه‌ای برای از سرگیری برنامه هسته‌ای این کشور ندارد.
پیش از این نیز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا در مجمع امنیتی آسپن در تیرماه به خبرنگاران گفته بود: من تصمیمی از سوی ایران برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای ندیده‌ام.

حمایت اپوزیسیون
از گزارشگر جدید ضدایرانی
 دست آخر اینکه، مای ساتو، به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر ایران از آغاز مأموریت خود خبر داد.
از دیدگاه ایران، تبدیل موضوع حقوق بشر به‌عنوان یک موضوع و یک ابزار سیاسی برای تحمیل سیاست‌های تحمیلی به دولت‌ها و کشور‌های مستقل اقدامی نادرست است و حقوق بشر نباید تحت‎الشعاع اهداف و رویکرد‌های سیاسی قرار گیرد.
به گزارش میزان، در کنار دولت‌های غربی، شبکه ضدایرانی اینترنشنال، گروهک تروریستی منافقین و برخی چهره‌های ضدایرانی از تعیین مای ساتو استقبال کردند. در عین حال، برخی گزارش‌ها از تلاش منافقین برای برقراری ارتباط با مای ساتو حکایت دارند؛ رویه‌ای که این گروهک تروریستی در قبال جاوید رحمان اتخاذ کرده بود تا اهداف ضدایرانی خود را پیش برد.

جستجو
آرشیو تاریخی