صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

خوشحالی مبینا نعمت‌زاده
انتشار ویدیویی از مبینا نعمت‌زاده، برنده مدال برنز تکواندو زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، با واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.
مبینا نعمت‌زاده در گفت‌و‌گویی با اشاره به رودررویی با حریفان اسرائیلی می‌گوید: «سه‌بار در قرعه به حریفان این کشور یتیم‌کش خوردم و مجبور شدم در وزن‌کشی حذف شوم، از این اتفاق ناراحت نیستم، بلکه بسیار خوشحالم.» سال‌هاست که ورزشکاران ایرانی از مبارزه با حریفان اسرائیلی خودداری می‌کنند.
 
 اعتراض به حضور اسرائیلی‌ها در المپیک
کلیپی بسیار دیدنی از اعتراض جامعه جهانی به حضور اسرائیل در المپیک در فضای مجازی پربازدید شد. پس از جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه و نسل‌کشی که به راه انداخته‌اند، نفرت از این رژیم کودک‌کش در سراسر دنیا افزایش یافته است.
یکی از این اعتراض‌ها به حضور ورزشکاران این رژیم در بازی‌های المپیک بود، کلیپی در این رابطه ساخته شده است که در آن ورزشکار اسرائیلی با هر کس دست می‌دهد بخشی از خون کودکان غزه را به جا می‌گذارد.
 
حاشیه‌های کشتی حسن یزدانی
همان‌طور که اهل فن پیش‌بینی می‌کردند، کتف جراحی شده حسن یزدانی حتی در نبود تیلور نیز از پس فینال المپیک برنیامد تا اسطوره کشتی ایران وداعی تلخ با میادین قهرمانی داشته باشد، نرفتن روی سکوی اول و کسب طلای حسن یزدانی حاشیه‌هایی به همراه داشت که یکی از آنها بهم‌خوردن حال پدر حسن یزدانی در مسابقه فینال المپیک پاریس بود.
پدر حسن یزدانی که از نزدیک نظاره‌گر مسابقه پسرش در فینال المپیک پاریس بود از شکست قهرمان ایرانی دچار ناراحتی شدید و کسالت شد. مهدی رسولی نیز درباره مسابقه حسن یزدانی در توئیتر نوشت: پهلوان عزیز حسن آقا یزدانی؛ این شب‌ها از کشور سوریه و حرم حضرت زینب و حضرت رقیه(سلام‌الله‌علیهما) دعاگو و پیگیر مسابقات مردانه شما بودم.
حقیقتاً اینکه با تمام توان برای این مردم جنگیدی برای همه مسجل بود. دمت گرم و مثل همیشه شیر مادر و نان پدر حلالت.
 
درخواست مهندس جوان اهوازی برای کمک به مردم غزه
صحبت‌های مهندس جوان اهوازی که مانع از قطع برق سراسری کشور در گرمای تابستان شد و عکس مطرح آنها شگفتی همگان را به همراه داشت در یک برنامه مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
رضا خسروی در تعریفش از فداکاری، پدر و مادران را اولین فداکاران دانسته که در همه عرصه‌های کاری انسان‌های فداکار زیادی نقش‌آفرینی می‌کنند تا چرخ این مملکت بچرخد و انتظار داریم مردم در آرامش باشند. اما خواهش ما هم از مردم این است که با صرفه‌جویی در مصرف برق به خصوص در ساعات پیک فداکاری کنند تا مشکلی برای نیروگاه‌ها پیش نیاید.
او درباره وضعیتی که مردم غزه در فلسطین به واسطه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در آن گرفتار هستند نیز گفت: همه کشورهای منطقه باید از فلسطین حمایت کنند تا هرچه زودتر از این وضعیت اسفناک خارج شوند به خصوص کودکان که در رنج هستند.
 
کتابی متفاوت درباره سفر حج
حامد خسروشاهی فعال فرهنگی در صفحه مجازی‌اش به معرفی یک کتاب متفاوت درباره حج پرداخته و نوشته است: تقریباً همه کتاب‌های سفرنامه از حج که در ۵۰سال اخیر نوشته شده‌اند، نگاهی داشته‌اند به «خسی در میقات» و تقلیدی هستند از روی دست «جلال آل احمد»؛ از «پرستو در قاف» تا «خال سیاه عربی». اما «دورت بگردم» یکی از استثناهاست که این خط را دنبال نمی‌کند.
دنبالِ دادن گزارش اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیست و در طول سفر حج هم اتفاق مهم و ویژه‌ای برایش نمی‌افتد. نویسنده، خودش هست و خدا و بیشتر نجواهای درونی خود و حالاتش را قلمی کرده.
اتفاقاً این باعث خواهد شد مخاطب عام نتواند خیلی با این کتاب ارتباط برقرار کند و مثل نمونه‌های قبلی مشهور شود، اما هدف فائضه غفارحدادی ارائه یک تجربه شخصی از سفر به حج و همراهی با یک کاروان ایرانی است. با هر صفحه‌اش آرزوی سفری چنین و در جوانی به حج را خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی