صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور در واکنش به حمله بی رحمانه به مدرسه آوارگان فلسطینی مطرح کرد
مدعیان حقوق بشر
شریک جرم رژیم کودک کش
رئیس‌جمهور حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» را محکوم کرد. مسعود پزشکیان در پیامی عنوان کرد که رژیم غاصب صهیونیستی با حمله بی‌رحمانه شبانگاهی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» و به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰ نفر از پناهجویان، لکه ننگ دیگری بر پرونده سیاه و پر از ظلم و جنایت خود افزود و احساسات همه وجدان‌های بیدار و آزاده جهان را جریحه‌دار کرد.
وی اضافه کرد: تکرار این‌گونه جنایت‌ها برآمده از احساس حقارت و درماندگی سران ددمنش و جنایتکار این رژیم در برابر ایستادگی مردم مقاوم غزه و همچنین سرپوشی بر بحران‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی است که سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و باند جنایتکار صهیونیستی را در مسیر فروپاشی قرار داده است.
رئیس جمهور در پیام خود افزود: رژیم صهیونیستی که با این جنایت، بار دیگر چهره واقعی و خوی وحشیگری خود را به جهانیان نشان داده، تنها در سایه حمایت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر است که دست به این نسل‌کشی‌ها می‌زند؛ دولت‌ها و نهادهایی که از یک طرف دم از مذاکره برای صلح و آتش‌بس می‌زنند و از طرف دیگر هیچ حد و مرزی در پشتیبانی و حمایت از این رژیم سفاک برای خود قائل نیستند.  وی گفت: بنابراین این دولت‌ها به استناد آموزه‌های حقوق بشری و فرهنگ و بینش اسلامی، قطعاً با این رفتارهای دوگانه شریک جرم رژیم کودک‌کش در همه این رخدادهای تلخ هستند.
پزشکیان از مجامع جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی خواست در راستای مسئولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، با حداکثر توان ممکن مانع تکرار این‌گونه جنایات ضد بشری شوند.

تأمین نقدینگی
مواد اولیه تولید و واردات دارو
محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از رفع مشکل نقدینگی تأمین مواد اولیه کارخانجات دارویی و واردات دارو در پی دستور رئیس جمهور خبر داد.
وی افزود: حسب دستور رئیس جمهور محترم به معاونت اجرایی در خصوص پیگیری مشکلات عرضه دارو با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین مواد اولیه کارخانجات دارویی و واردات دارو به دلیل مشکلات نقدینگی به وجود آمده بود، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی، تصمیمات و اقدامات لازم اتخاذ و مسأله نقدینگی با سازکارهای خاص توسط بانک مرکزی تسهیل گردید.معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: بدین ترتیب روند تأمین و عرضه دارو در روزهای آینده بهبود می‌یابد و مردم عزیز و شریف کشور ایران نگران موضوع تأمین و عرضه دارو نباشند.

خبر خوش دولت برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی
دولت با امضای سرپرست سابق ریاست جمهوری، لایحه اصلاح جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را برای اصلاح حقوق حداقل‌بگیران به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

آمادگی ۶ نمایندگی وزارت خارجه
برای ارائه خدمات به زائران اربعین
رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: ۶ نمایندگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در عراق آماده ارائه خدمات کنسولی به زائران اربعین حسینی هستند. علی رضا بیگدلی افزود: این نمایندگی ها در قالب پنج کنسولگری در شهرهای نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه و همچنین سفارت ایران در بغداد آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند. وی افزود:  ۱۵۰ همکار و مرزها برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

حق دفاع مشروع ایران  
ارتباطی به آتش‌بس غزه ندارد
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ادعاهای موجود درباره پاسخ احتمالی ایران در فلسطین اشغالی را رد کرد. او در این رابطه که آیا ایران پاسخ به رژیم اسرائیل را تا گفت‌و‌گوهای هفته آتی در خصوص آتش‌بس به تعویق می‌اندازد گفت: «برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ماست؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود.»
نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.»

جستجو
آرشیو تاریخی